Välj plats

Floating

Visar 1 mottagning

Sortera

Mer Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet.

Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen. Forskning visar på väldigt goda resultat. Professor Anette Kjellgren, Karlstads universitet, har i en doktorsavhandling bl a undersökt vilka effekter floating har på vår fysiska och psykiska hälsa.

Studien visar att floating kan leda till minskad stress och smärta samt till ökad kreativitet.

Hon har bland annat undersökt en grupp patienter med kroniska smärtor i rygg och nacke. Under tre veckor fick de genomgå mellan nio och tio flytbehandlingar på 45 minuter vardera. Resultaten jämfördes sedan med en kontrollgrupp som inte fått någon behandling.

Resultaten är slående. Patienternas dagliga smärtor minskade betydligt, liksom deras depression och ångest. Samtidigt blev de gladare och fick lättare att somna på kvällarna. Undersökningar visade också att de stressrelaterade hormonerna minskade.

Floating ger en mycket djup och välgörande avslappning och är ett billigt och effektivt sätt att minska stress och smärta. Det ger inga biverkningar och hittills finns inga negativa resultat dokumenterade, berättar Anette Kjellgren.

Exempel på effekter av floating:

• minskar muskelspänningssmärta
  • minskar stress
  • förbättrar sömnen
  • dämpar ångest och depression
  • ökar förmågan att prioritera och fokusera
  • ökar kreativiteten och glädjen

Läs mer på www.floatingforbundet.se

enter image description here

Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. Vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet. Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen.

Läs mer om Floating

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Trappa ner rökningen för ett hållbart resultat

För att lättare lyckas med ett liv utan cigaretter och nikotinberoende behövs en välplanerad trappa-ner-strategi. Tillsammans med Nicotinell ger vi dig tips på hur du får ett nikotinfritt liv.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.