Välj plats

Floating

Visar 1 mottagning

Sortera

Otrivin

Lindring vid nästäppa och akut bihåleinflammation

Lider du av förkylning med akut bihåleinflammation? Otrinex från Otrivin är en receptfri nässpray som har en avsvällande effekt som gör att du kan andas lättare samtidigt som den lättar på symtomen. Effekten märker du av redan inom några minuter!

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Mer Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet.

Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen. Forskning visar på väldigt goda resultat. Professor Anette Kjellgren, Karlstads universitet, har i en doktorsavhandling bl a undersökt vilka effekter floating har på vår fysiska och psykiska hälsa.

Studien visar att floating kan leda till minskad stress och smärta samt till ökad kreativitet.

Hon har bland annat undersökt en grupp patienter med kroniska smärtor i rygg och nacke. Under tre veckor fick de genomgå mellan nio och tio flytbehandlingar på 45 minuter vardera. Resultaten jämfördes sedan med en kontrollgrupp som inte fått någon behandling.

Resultaten är slående. Patienternas dagliga smärtor minskade betydligt, liksom deras depression och ångest. Samtidigt blev de gladare och fick lättare att somna på kvällarna. Undersökningar visade också att de stressrelaterade hormonerna minskade.

Floating ger en mycket djup och välgörande avslappning och är ett billigt och effektivt sätt att minska stress och smärta. Det ger inga biverkningar och hittills finns inga negativa resultat dokumenterade, berättar Anette Kjellgren.

Exempel på effekter av floating:

• minskar muskelspänningssmärta
  • minskar stress
  • förbättrar sömnen
  • dämpar ångest och depression
  • ökar förmågan att prioritera och fokusera
  • ökar kreativiteten och glädjen

Läs mer på www.floatingforbundet.se

enter image description here

Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. Vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet. Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen.

Läs mer om Floating

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth