Välj plats

Floating

Visar 1 mottagning

Sortera

Mer Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet.

Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen. Forskning visar på väldigt goda resultat. Professor Anette Kjellgren, Karlstads universitet, har i en doktorsavhandling bl a undersökt vilka effekter floating har på vår fysiska och psykiska hälsa.

Studien visar att floating kan leda till minskad stress och smärta samt till ökad kreativitet.

Hon har bland annat undersökt en grupp patienter med kroniska smärtor i rygg och nacke. Under tre veckor fick de genomgå mellan nio och tio flytbehandlingar på 45 minuter vardera. Resultaten jämfördes sedan med en kontrollgrupp som inte fått någon behandling.

Resultaten är slående. Patienternas dagliga smärtor minskade betydligt, liksom deras depression och ångest. Samtidigt blev de gladare och fick lättare att somna på kvällarna. Undersökningar visade också att de stressrelaterade hormonerna minskade.

Floating ger en mycket djup och välgörande avslappning och är ett billigt och effektivt sätt att minska stress och smärta. Det ger inga biverkningar och hittills finns inga negativa resultat dokumenterade, berättar Anette Kjellgren.

Exempel på effekter av floating:

• minskar muskelspänningssmärta
  • minskar stress
  • förbättrar sömnen
  • dämpar ångest och depression
  • ökar förmågan att prioritera och fokusera
  • ökar kreativiteten och glädjen

Läs mer på www.floatingforbundet.se

enter image description here

Om Floating

Floating innebär att du flyter skönt avslappnat i 35-gradigt saltvatten. Vattnet, huden och luften har samma temperatur och ger dig en känsla av viktlöshet. Hjärnans självläkande system får möjlighet att reparera felaktigheter i både kroppen och knoppen.

Läs mer om Floating

Annons. Förebyggande tandvård

Sluta röka Nicotinell

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Annons.
Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka i höst? Trappa ner redan nu!

Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro under sommaren. Det underlättar inför att du ska sluta och ökar chansen att hålla din nya vana!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

• Maria Cederholms gynmottagning Maria Cederholm är den mest fantastiska, ödmjuka och professionella gynekologläkare jag träffat. Som patient möts man av en kunnig läkare s... - Anna-Carin
    • Fotcompaniet Något utöver det vanliga! Mycket hög standard på allt, alla hygienkrav som man kan tänka sig uppfylldes. Mycket bra bemötande. Miljön var bå... - Lotta Pollak
    • Kungsfors Tandläkarmottagning Kunde inte ha varit bättre, så varma,"medmänskliga" lyssnar verkligen påm sin patient, sen gör de bra tandvård också - Jessica Andersson
    • Rosa Gynekologmottagning Har aldrig fått ett så bra o vänligt bemötande.Mycket professionell . Bästa informationen, lugn, tog sig tid Rent, o lugnt. Rekommenderar ti... - Mai Thörnevall
    • Hälsocentralen Matfors Mycket bra och trevlig samt förstående personal - Kenth Henriksson