Otrivin

Lindring vid nästäppa och akut bihåleinflammation

Lider du av förkylning med akut bihåleinflammation? Otrinex från Otrivin är en receptfri nässpray som har en avsvällande effekt som gör att du kan andas lättare samtidigt som den lättar på symtomen. Effekten märker du av redan inom några minuter!

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Antal per sida

Mer Om Hudvård

hudvårdsbehandling

Hur hittar jag rätt hudvård?

Om du har problem med huden såsom till exempel svår acne, eksem eller oroar du dig för att ett födelsemärke eller någon annan hudförändring skulle kunna vara cancer bör du i första hand söka dig till din husläkare. I många fall kan husläkaren hjälpa dig med dina besvär och om inte så skickar läkaren en remiss till en specialiserad hudläkare. Du kan i vissa landsting söka dig direkt till hudläkare utan remiss. Här på Vården.se kan du hitta information om hudläkarmottagningar och vårdcentraler. Om du har akuta besvär och misstänker en allvarlig hudinfektion bör du söka dig till närmsta akutmottagning.

Upplever du din hud torr kan du kontakta en hudterapeut för att få hjälp med dina besvär. Här på Vården.se kan du hitta information om auktoriserade hudterapeutmottagningar nära dig.

Vad gör en hudterapeut?

En hudterapeut är utbildad i hudvård och i utbildningen ingår ämnen som fysik, kemi, dermatologi, mikrobiologi, näringslära och ekonomi. Det är möjligt att utbilda sig till hudterapeut i privat regi eller på en yrkeshögskola. En hudterapeut kan hjälpa dig vid lättare hudbesvär och rent skönhetsmässigt. Hudterapeuter kan hjälpa dig som har torr eller känslig hud med behandling och även stöd i vilka hudvårdsprodukter som passar just dig. Hudterapeuter kan även hjälpa till med mer skönhetsinriktad hudvård såsom ansiktsmassage, vaxning av ben och sminkning.

Om Hudvård

Hudvård

Huden är vårt största organ och inom begreppet hudvård ryms mycket, allt från hudsjukdomar, som en specialiserad hudläkare bör handlägga, till lättare besvär som hudterapeuter kan ta hand om.

Läs mer om Hudvård

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth