Jämför de olika vårdgivarna och välj den som passar dig.

Osteopat

Enligt osteopatin påverkas vår hälsa både av kroppens funktioner men också av hur det ser ut i vår omgivning i olika sammanhang. Allting samverkar och människan är en helhet. Hur vi hanterar olika situationer påverkar också hur vi mår. Osteopatins syfte är att vara ett komplement till sjukvården och fokuserar på kroppens funktioner och de faktorer som kan påverka.

Läs mer om Osteopat
Välj plats : Stockholms län

Visar 1 mottagning

Mer Om Osteopat

Osteopat

Vad innebär det att vara en osteopat?

Är du en osteopat innebär det att du främst har dina händer som hjälpmedel när du ställer diagnos och behandling. Man fokuserar inte bara på området där problemet finns utan försöker också hitta orsaken till varför patienten har fått besvär. En osteopat behandlar varje människa efter sina personliga behov och individuella förutsättningar för att få ett så bra resultat som möjligt.

De arbetar utifrån att alla kroppens delar är beroende av varandra och interagerar tillsammans. Om en funktion i kroppen är nedsatt måste de andra anpassa sig för att kompensera på annat sätt.

Innan osteopaten påbörjar behandlingen är det viktigt att denne finner anledningen till varför besvären har uppkommit. En osteopat använder främst händerna som verktyg för att hitta var någonstans i kroppen orsaken finns. En osteopat kan även ge råd angående kost och träning och inte bara ohälsa.

I vilka sammanhang kan man få hjälp av en osteopat?

En osteopat kan behandla alla typer av människor i varierande åldrar. Det är dock för tillfället förbjudet i Sverige att behandla barn som är under åtta år. Tack vare de mjuka metoderna och breda kunskaperna lämpar sig en osteopats behandling för människor i alla åldrar. De är utbildade för att behandla en rad olika besvär och symptom. Detta innebär allt från långvariga problem med smärta, arbetsrelaterade skador, akuta besvär, muskelvärk, idrottsskador eller stressrelaterade orsaker. Vill du komma i kontakt med en osteopat kan du titta på osteopatförbundets hemsida där de listar alla aktiva osteopater i Sverige.

ANNONS ANNONS
Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S,, se.gsk.com. Varumärken ägs av eller licensieras till GSK. ©2017 GSK eller dess licensgivare. CHSE/CHOTRI/0003/17, Jan 2017

Logga - Min Doktor
Träffa en läkare när och var du vill

Innehåll från Min Doktor.

Folktandvården Stockholm

Säkra din tandhälsa med Frisktandvård

Frisktandvårdsavtal hos Folktandvården är ett bra sätt att prioritera sin tandhälsa. Genom att betala en fast månadskostnad för din tandvård slipper du dyra överraskningar när du minst anar det.

Innehåll från Folktandvården Stockholm.

Vegatus

Bakterieanalys i tarmen

Vegatus kan göra en grundlig analys av dina tarmbakterier. Det hjälper dig att hitta en hälsosammare livsstil och att undvika framtida sjukdomar.

Innehåll från Vegatus.

Kry

Receptförnyelse

Med appen KRY kan du förutom att träffa läkare över videosamtal, också förnya ditt recept direkt och ha det nya receptet tillgängligt inom bara några timmar.

Innehåll från KRY.

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Audika

Så får du en bättre hörsel

Behöver du ofta höja ljudet på tv:n? Testa din hörsel, behandla din hörselnedsättning och behåll ditt aktiva och sociala liv! Audika hjälper dig.

Innehåll från Audika.

Vaccinationsgruppen

Dags att vaccinera dig!

Snart börjar fästingsäsongen och för att skydda dig mot den fästingburna virussjukdomen TBE kan det vara bra att vaccinera dig.

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Innehåll från Novius Ögonklinik.

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Tandtrådsskola med Plackers