Jämför de olika vårdgivarna och välj den som passar dig.

Osteopat

Enligt osteopatin påverkas vår hälsa både av kroppens funktioner men också av hur det ser ut i vår omgivning i olika sammanhang. Allting samverkar och människan är en helhet. Hur vi hanterar olika situationer påverkar också hur vi mår. Osteopatins syfte är att vara ett komplement till sjukvården och fokuserar på kroppens funktioner och de faktorer som kan påverka.

Läs mer om Osteopat

Humlegårdsgatan 17, Stockholm
    Öppet

Mer Om Osteopat

Osteopat

Vad innebär det att vara en osteopat?

Är du en osteopat innebär det att du främst har dina händer som hjälpmedel när du ställer diagnos och behandling. Man fokuserar inte bara på området där problemet finns utan försöker också hitta orsaken till varför patienten har fått besvär. En osteopat behandlar varje människa efter sina personliga behov och individuella förutsättningar för att få ett så bra resultat som möjligt.

De arbetar utifrån att alla kroppens delar är beroende av varandra och interagerar tillsammans. Om en funktion i kroppen är nedsatt måste de andra anpassa sig för att kompensera på annat sätt.

Innan osteopaten påbörjar behandlingen är det viktigt att denne finner anledningen till varför besvären har uppkommit. En osteopat använder främst händerna som verktyg för att hitta var någonstans i kroppen orsaken finns. En osteopat kan även ge råd angående kost och träning och inte bara ohälsa.

I vilka sammanhang kan man få hjälp av en osteopat?

En osteopat kan behandla alla typer av människor i varierande åldrar. Det är dock för tillfället förbjudet i Sverige att behandla barn som är under åtta år. Tack vare de mjuka metoderna och breda kunskaperna lämpar sig en osteopats behandling för människor i alla åldrar. De är utbildade för att behandla en rad olika besvär och symptom. Detta innebär allt från långvariga problem med smärta, arbetsrelaterade skador, akuta besvär, muskelvärk, idrottsskador eller stressrelaterade orsaker. Vill du komma i kontakt med en osteopat kan du titta på osteopatförbundets hemsida där de listar alla aktiva osteopater i Sverige.

Vaccinationsgruppen

Vill du skydda dig mot TBE?

År 2020 spås blir ett rejält fästingår. Med fler fästingar och fler personer som rör sig utanför stadskärnan ökar risken att få det fästingburna TBE. Skydda dig genom att vaccinera dig hos Vaccinationsgruppen.

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Sveriges Fotterapeuter

Medicinsk fotvård – så går det till

Du kanske har hört talas om medicinsk fotvård, men inte vet exakt vad det är? Tillsammans med Sveriges Fotterapeuter berättar vi mer om behandlingen och hur den kan hjälpa just dig.

Innehåll från Sveriges Fotterapeuter.

Träning på Recept

Anpassad hemmaträning för dig

Om du lider av en sjukdom finns det många fördelar med att röra på sig. Med Träning på Recept kan du få anpassade träningspass, framtagna av läkare och fysioterapeuter, som du kan utföra hemifrån.

Innehåll från Träning på Recept.

Novius Ögonklinik

Operera din grå starr hos Novius Ögonklinik

Är du över 70 år och har fått problem med dimmig syn? Det kan det vara tecken på att du drabbats av ögonsjukdomen grå starr. Hos Novius Ögonklinik kan du få hjälp med både undersökning och operation.

Innehåll från Novius Ögonklinik.

Audika

Vanliga tecken vid försämrad hörsel

Man märker på olika sätt om man börjar höra sämre. Lär du dig att identifiera tidiga tecken på nedsatt hörsel kan du få rätt hjälp direkt.

Innehåll från Audika.

Narkoskliniken

Tandvårdsrädsla? Narkoskliniken hjälper dig!

Tycker du att det är obehagligt att gå till tandläkaren? Det finns hjälp att få! Narkoskliniken erbjuder stöd och behandling, så att du kan ta dig förbi rädslan och få friska tänder.

Innehåll från Narkoskliniken.

Doktor.se

Behöver du förnya ditt recept?

Hos Doktor.se kan du enkelt förnya ditt recept online. Genom några få enkla steg kan du sedan hämta ut ditt recept på valfritt svenskt apotek eller beställa hemleverans direkt i Doktor.se appen!

Innehåll från Doktor.se.

Doktor.se

Vi hjälper dig med dina hudbesvär!

Kliande, rodnande hud eller utslag? Det finns många hudbesvär och ibland räcker det inte med egenvård för att bli av med dem. Via Doktor.se kan du få hjälp med bedömning och behandling när det behövs.

Innehåll från Doktor.se.

;