Jämför de olika vårdgivarna och välj den som passar dig.

Osteopat

Välj plats

Visar 1 mottagning

Otrivin

Lindring vid nästäppa och akut bihåleinflammation

Lider du av förkylning med akut bihåleinflammation? Otrinex från Otrivin är en receptfri nässpray som har en avsvällande effekt som gör att du kan andas lättare samtidigt som den lättar på symtomen. Effekten märker du av redan inom några minuter!

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. Varumärken ägs av eller licensieras till GSK. ©2017 GSK eller dess licensgivare. CHSE/CHOTRI/0003/17, Jan 2017

Mer Om Osteopat

Osteopat

Enligt osteopatin påverkas vår hälsa både av kroppens funktioner men också av hur det ser ut i vår omgivning i olika sammanhang. Allting samverkar och människan är en helhet. Hur vi hanterar olika situationer påverkar också hur vi mår. Osteopatins syfte är att vara ett komplement till sjukvården och fokuserar på kroppens funktioner och de faktorer som kan påverka.

Vad innebär det att vara en osteopat?

Är du en osteopat innebär det att du främst har dina händer som hjälpmedel när du ställer diagnos och behandling. Man fokuserar inte bara på området där problemet finns utan försöker också hitta orsaken till varför patienten har fått besvär. En osteopat behandlar varje människa efter sina personliga behov och individuella förutsättningar för att få ett så bra resultat som möjligt.

De arbetar utifrån att alla kroppens delar är beroende av varandra och interagerar tillsammans. Om en funktion i kroppen är nedsatt måste de andra anpassa sig för att kompensera på annat sätt.

Innan osteopaten påbörjar behandlingen är det viktigt att denne finner anledningen till varför besvären har uppkommit. En osteopat använder främst händerna som verktyg för att hitta var någonstans i kroppen orsaken finns. En osteopat kan även ge råd angående kost och träning och inte bara ohälsa.

I vilka sammanhang kan man få hjälp av en osteopat?

En osteopat kan behandla alla typer av människor i varierande åldrar. Det är dock för tillfället förbjudet i Sverige att behandla barn som är under åtta år. Tack vare de mjuka metoderna och breda kunskaperna lämpar sig en osteopats behandling för människor i alla åldrar. De är utbildade för att behandla en rad olika besvär och symptom. Detta innebär allt från långvariga problem med smärta, arbetsrelaterade skador, akuta besvär, muskelvärk, idrottsskador eller stressrelaterade orsaker. Vill du komma i kontakt med en osteopat kan du titta på osteopatförbundets hemsida där de listar alla aktiva osteopater i Sverige.

Om Osteopat

Läs mer om Osteopat

Receptförnyelse

Kry

Med appen KRY kan du förutom att träffa läkare över videosamtal, också förnya ditt recept direkt och ha det nya receptet tillgängligt inom bara några timmar.

Innehåll från KRY.

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Hörsel

Audika

Hör igen!

Behöver du ofta höja ljudet på tv:n? Testa din hörsel, behandla din hörselnedsättning och behåll ditt aktiva och sociala liv! Audika hjälper dig.

Innehåll från Audika.

Vaccination

Vaccinationsgruppen

Dags att vaccinera dig!

Snart börjar fästingsäsongen och för att skydda dig mot den fästingburna virussjukdomen TBE kan det vara bra att vaccinera dig.

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.