Västra Götalands län
Filter
Lediga tider

Vaccinationsmottagning i Västra Götalands län

På vården.se kan du jämföra 170 Vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
259 mottagningar i närheten av Västra Götalands län

2.8 (1)

5.0 (9)

4.8 (17)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län för snittbetyg?

I Västra Götalands län ligger snittbetyget för vaccinationsmottagningar på 3.72, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din vaccinationsmottagning? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län.

Vilken vaccinationsmottagning är bäst i Västra Götalands län?

Att välja vilken vaccinationsmottagning i Västra Götalands län du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra vaccinationsmottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De vaccinationsmottagningar med bästa snittbetyg i Västra Götalands län på Vården.se är:

Så tycker patienter om vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län

• Bästa vårdcentralen.

– Jessie A. Stora Höga Läkarhus, Stora Höga

• Jag fick ett superbra bemötande av Läkare Ionela Cireasa i förra veckan. Hon var vänlig, noggrann och professionell. Jag kände att jag verkligen blev sedd och att hon kom med olika konstruktiva svar och förslag på mina frågor. Jag kände mig väldig positiv och väl omhändertagen efter besöket. Tack för ett riktigt bra bemötande.

– Pamela H. Närhälsan Tibro vårdcentral, Tibro

• Är så nöjd med denna vårdcentral, trevligt bemötande av all personal, äntligen fått hjälp med många av mina sjukdomar och att dom jobbar i team

– Camilla G. Stora Höga Läkarhus, Stora Höga

• Bättre vårdcentral finns inte jag är helt nöjd med er.

– Kenny Ö. filial Hova Skagerns Vård och Hälsoenhet, Gullspång

• Fantastiskt bemötande och imponerande bredd av kompetens. Jag har haft andra både offentliga och privata vårdcentraler men aldrig tidigare varit så nöjd. En gång fick jag komma akut pga näsblod som inte ville stoppa. Blev direkt bedömd av läkare och fick remiss och kontakt med sjukhuset som brände ett blodkärl. Även haft diffusa magsmärtor som visade sig vara inflammerade tarmfickor efter diverse undersökningar för att utesluta annat. Jag säger bara byt till Vårdcentralen Centrum!!!

– Catarina C. Vårdcentralen Centrum, Skövde

Vilka vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga vaccinationsmottagningar i Västra Götalands län som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en vaccinationsmottagning på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en vaccinationsmottagning?

En vaccinationsmottagning är en mottagning som är specialiserad på vaccinationer. Till en sådan kan du gå för att vaccinera dig mot olika sjukdomar, så att du får ett bra skydd i din vardag.

Vad kan man vaccinera sig mot på en vaccinationsmottagning?

På en vaccinationsmottagning kan man normalt sett få vaccin mot en rad olika sjukdomar. Vanliga vaccin som erbjuds är vaccin mot influensa, mässling, påssjuka, röda hund, hepatit, polio, difteri, stelkramp och HPV (humant papillomvirus). Beroende på din ålder, kön, immuniseringsschema samt vilken mottagning du går till kan utbudet av tillgängliga vaccin variera.

Finns det dropin för vaccin?

Vissa vaccinationsmottagningar erbjuder dropin för vaccin, vilket innebär att man kan komma utan tidsbokning och få sin vaccination direkt. Detta kan vara praktiskt för personer med begränsad tid eller för de som behöver få ett vaccin snabbt. Men det är viktigt att kontrollera om vaccinationsmottagningen erbjuder dropin-tjänster, eftersom det kan variera mellan olika kliniker och regioner.