Rinkeby-Kista
Filter
Lediga tider
Specialistområden

Tandläkare i Rinkeby-Kista

På vården.se kan du jämföra 9 Tandläkare i Rinkeby-Kista. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst
487 mottagningar i närheten av Rinkeby-Kista
Folktandvården Kista

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandea Barkarby
Öppet i morgon från 09:00

Pris från 690 kr

Digital vårdgivare
Folktandvården Online

Akut tandvärk Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

SilDent & Beauty

dental care
Öppet i morgon från 08:00
dental care
Öppet torsdag från 07:30

Vad har tandläkare i Rinkeby-Kista för snittbetyg?

I Rinkeby-Kista ligger snittbetyget för tandläkare på 4.64, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din tandläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och tandläkare i Rinkeby-Kista.

Vilken tandläkare är bäst i Rinkeby-Kista?

Att välja vilken tandläkare i Rinkeby-Kista du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra tandläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De tandläkare med bästa snittbetyg i Rinkeby-Kista på Vården.se är:

Så tycker patienter om tandläkare i Rinkeby-Kista

• FICK TID SAMMA DAG , MYCKET NÖJD MED MIN A NYA TÄNDER .DE HJÄLPTE ÄVEN MED DELBETALNING SUPER BRA

– SHAMSI P. Tandläkare Bita Amirkia, Rinkeby/Kista

• LÄTT ATT BOKA TID SNABB PROFFSIGT SERVICE. REKOMENDERAR VARMT, SNÄLL BRA BEMÖTANDE FICK VÄLDIGT BRA INFORMATION, SUPER NÖJD

– SAEID C. Tandläkare Bita Amirkia, Rinkeby/Kista

• Folktandvården i Kista kan varmt rekommenderas och Penny är en fantastisk tandläkare, med svårslagen noggrannhet och tålamod som få, med oss som ogillar tandläkaren. Tillgängligheten får ett "Bra" endast för att det är långa väntetider på framför allt tandhygienisterna.

– Max H. Folktandvården Kista

• Tandläkare Penny med sköterska har varit helt underbara för mig, en tandvårdsrädd patient. Jag är mycket nöjd med både behandling och bemötande och jag är så glad att vara smärtfri nu. Ännu gladare är jag att jag vet att jag kommer våga komma tillbaka till nästa rutinundersökning. Tack!

– Charlotta L. Folktandvården Kista

• Den bästa folktandvården som jag har varit patient hos. Professionellt bemötande, fantastisk tandläkare och tandsköterska. Alltid flexibla och tillmötesgående. Ger mina varmaste rekommendationer.

– Emma E. Folktandvården Järva

De tandläkare i Rinkeby-Kista som erbjuder tid snabbast är:

Vilka tandläkare i Rinkeby-Kista har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa tandläkare:

Vad gör en tandläkare?

En tandläkare utreder och behandlar skador och sjukdomar i munnen, och arbetar för att förebygga att dessa ska uppstå. Tandläkaren kan hjälpa till med alla steg, från undersökning och diagnostisering till behandling. För att få arbeta som tandläkare behöver man ha genomfört fem års heltidsstudier och inneha legitimation från Socialstyrelsen.

Vad kostar det att gå till tandläkaren?

I Sverige har man gratis tandvård till och med det år man fyller 23 år. I det ingår i stort sett alla undersökningar och behandlingar, oavsett om du går till en privat klinik eller till Folktandvården. Från och med 24 års ålder får du själv betala för din tandvård. Priserna kan variera mycket mellan olika kliniker, så det kan vara bra att jämföra flera.

Från 24 års ålder får du också ett tandvårdsbidrag varje år. Summan varierar beroende på din ålder:

• 24-29 år: 600 kr per år
  • 30-64 år: 300 kr per år
  • 65 år och upp: 600 kr per år

Om du har en sjukdom som påverkar din tandhälsa kan du få ett ytterligare bidrag.

Hur ofta går man till tandläkaren?

För att kunna upptäcka och förebygga eventuella besvär är det bra att gå till tandläkaren regelbundet. Det kan vara olika hur ofta du behöver gå till tandläkaren, beroende på hur mycket problem du har med dina tänder och din munhälsa. Det är vanligt att man går till tandläkaren en gång om året, men du kan gå både oftare och mer sällan, beroende på dina vårdbehov.

Hur byter man tandläkare?

Du väljer själv vilken tandläkare du vill gå till och du kan när som helst byta tandläkare. Om du vill byta tandläkare är det bara att du kontaktar den nya kliniken som du vill gå till och meddelar dem detta. Eftersom utbud och priser kan skilja sig mycket mellan olika kliniker kan det vara bra att jämföra flera innan du bestämmer vart du vill gå.