Sundsvall
Filter
Lediga tider
Specialistområden

Neurolog i Sundsvall

På vården.se kan du jämföra 5 Neurologer i Sundsvall. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
8 mottagningar i närheten av Sundsvall

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har neurologer i Sundsvall för snittbetyg?

I Sundsvall ligger snittbetyget för neurologer på 3.91, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din neurolog? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och neurologer i Sundsvall.

Vilken neurolog är bäst i Sundsvall?

Att välja vilken neurolog i Sundsvall du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra neurologer baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De neurologer med bästa snittbetyg i Sundsvall på Vården.se är:

Så tycker patienter om neurologer i Sundsvall

• Jag är väldigt nöjd med vården som jag fått av er och har fullt förtroende för min läkare. Tycker dock att det är svårt att få telefontider/uppringningstider. Sen tycker jag det var lite för långt hopp mellan mitt första besök, då jag fick diagnos, till uppföljning besök. Detta eftersom det alltid dyker upp frågor när man kommer hem och har fått "smälta" informationen ett tag. Önskar att man kanske hade blivit uppringd efter någon vecka, för att höra hur det var och om det uppkommit några frågor ang. diagnos eller medicinering m.m. Förstår att det är svårt att hinna med, men hade känt mig mer sedd och hade sparat många telefontider för andra patienter.

– Caroline Neurologimottagning Sundsvall Härnösand, Sundsvall

• Mycket bra min läkare Fabiola Camarena duktig bra på att informera har största respekt för hennes kunskaper i neurologi super trevlig.

– Antton Neurologimottagning Sundsvall Härnösand, Sundsvall

Vilka neurologer i Sundsvall har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga neurologer i Sundsvall som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en neurolog på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är neurolog?

En neurolog är en läkare som är specialiserad inom neurologi, det vill säga neurologisk sjukdom och störningar i det centrala nervsystemet. Det centrala nervsystemet inkluderar hjärnan, ryggmärgen och nerverna.

Vad gör en neurolog?

En neurolog utreder och behandlar en rad olika neurologiska sjukdomar och tillstånd som till exempel epilepsi, stroke, demens och migrän. För att kunna göra en noggrann diagnos använder sig neurologer vanligtvis av fysiska undersökningar, tester och bildteknik som magnetresonanstomografi (MR) eller elektroencefalografi (EEG).

Var jobbar en neurolog?

Neurologer arbetar främst på sjukhus, avdelning neuro, eller på privata kliniker. De kan vara del av ett multidisciplinärt team där de samarbetar med andra specialister, som neurokirurger, fysioterapeuter, sjukgymnaster och psykologer. Ofta behöver du en remiss från en vårdcentral för att få tid hos en neurolog, men på vissa kliniker kan du boka neurolog privat, utan remiss.