Östergötlands län
Filter
Lediga tider
Specialistområden

Specialisttandläkare i Östergötlands län

På vården.se kan du jämföra 11 Specialisttandläkare i Östergötlands län. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
49 mottagningar i närheten av Östergötlands län

5.0 (2)

400 kr

4.0 (1)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har specialisttandläkare i Östergötlands län för snittbetyg?

I Östergötlands län ligger snittbetyget för specialisttandläkare på 4.91, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din specialisttandläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och specialisttandläkare i Östergötlands län.

Vilken specialisttandläkare är bäst i Östergötlands län?

Att välja vilken specialisttandläkare i Östergötlands län du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra specialisttandläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De specialisttandläkare med bästa snittbetyg i Östergötlands län på Vården.se är:

Så tycker patienter om specialisttandläkare i Östergötlands län

• Mycket nöjd med min undersökning. Fick tid redan dagen efter för att laga min tand och nästa vecka ska jag till tandhygienisten och bleka tänderna.

– Sofie J. Smile Linköping

• Opererat ut två felväxande visdomständer här. Gick snabbt, lyhörd och duktig personal. Vid komplikation kunde jag få tid för undersökning och åtgärd snabbt.

– Petter M. Smile Linköping

• Fick en remiss till käkkirurgen då jag skulle dra ut en tand. Eftersom jag lider av tandvårdsrädsla var inte vanliga tandläkaren något alternativ. Fick en mycket bra behandling och har bara gott att säga om denna avdelning.

– Henrik Käkkirurgi, Käkkliniken US

• Blev så fantastiskt väl omhändertagen och tagen på allvar

– Amanda Käkkirurgi, Käkkliniken US

• Suveräna! De ansträngde sig redan när jag skulle boka tid och få min redan hårt belastad jobbkalender att synka med deras. Likaså ett mycket vänligt mottagande och fantastiskt proffsiga i deras utövande.

– Tomas Käkkirurgi, Käkkliniken US

De specialisttandläkare i Östergötlands län som erbjuder tid snabbast är:

Vilka specialisttandläkare i Östergötlands län har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga specialisttandläkare i Östergötlands län som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en specialisttandläkare på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är specialisttandläkare?

En specialisttandläkare är en tandläkare som har genomgått ytterligare utbildning och specialisering inom ett specifikt område inom tandvård. Det finns olika specialiteter inom tandvård, såsom ortodonti (diagnostiserar, förebygger och behandlar olika bett- och tandställningsfel), endodonti (diagnostiserar och behandlar sjukdomar och skador i tandens pulpa och rotkanaler), och pedodonti (specialisttandvård för barn och ungdomar).

Specialisttandläkare har expertkunskap och erfarenhet inom sitt specialområde och erbjuder avancerad diagnostik, behandling och vård inom sina specialiteter. De arbetar ofta i team med allmäntandläkare och andra specialister för att erbjuda en omfattande tandvård till sina patienter. Att träffa en specialisttandläkare rekommenderas om man har stora och mer komplexa tandvårdsbesvär.

Vad gör en specialisttandläkare?

En specialisttandläkare har i uppgift att erbjuda avancerad diagnostik, behandling och vård inom sin specialitet, och kan beroende på sin specialisering utföra olika typer av ingrepp och behandlingar. Till exempel kan en ortodontist arbeta med att rätta till tand- och käkfel, medan en parodontolog istället fokuserar på behandling av tandköttssjukdomar.

Hur går man tillväga för att träffa en specialisttandläkare?

För att träffa en specialisttandläkare kan man behöva en remiss från sin allmäntandläkare eller tandhygienist. Remissen skickas sedan till specialisttandvården eller den specifika tandspecialisten som sedan kontaktar patienten för att boka tid för en konsultation. Vissa privata mottagningar kräver ingen remiss för att träffa en specialisttandläkare – på sådana mottagningar kan man direkt kontakta och boka tid för en konsultation.