Gävleborgs län
Filter
Lediga tider

Onkolog i Gävleborgs län

På vården.se kan du jämföra 4 Onkologer i Gävleborgs län. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
10 mottagningar i närheten av Gävleborgs län

4.8 (2)

4.9 (4)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har onkologer i Gävleborgs län för snittbetyg?

I Gävleborgs län ligger snittbetyget för onkologer på 4.81, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din onkolog? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och onkologer i Gävleborgs län.

Vilken onkolog är bäst i Gävleborgs län?

Att välja vilken onkolog i Gävleborgs län du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra onkologer baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De onkologer med bästa snittbetyg i Gävleborgs län på Vården.se är:

Så tycker patienter om onkologer i Gävleborgs län

• Alla som jobbar där har varit kanonbra, de var faktiskt roligt att vara på mottagningen.

– Lars H. Onkologisk mottagning Gävle

• Jag har både varit anhörig och patient. Fantastiskt bemötande och ödmjukhet av all personal från städare till överläkare. Man är i goda händer.

– Saritha S. Onkologisk mottagning Gävle

• Jag vill tacka för tiden jag har varit på strålbehandling vid Gävle sjukhus proffsigt och tryggt bemötande av personalen

– Jan M. Strålbehandlingsmottagning Gävle

• Jag vill ge en stor ELOGE till personalen på lina 3, jag känner mig alltid välkommen till er och ni har alltid ett vänligt bemötande som piggar upp i denna tunga stund.

– Kenth P. Strålbehandlingsmottagning Gävle

• Akut besök under lördagen. Vår mamma/syster/svägerskas hälsotillstånd hade akut försämrats. Ett helt enkelt fantastiskt mottagande av trevlig och vänlig personal, samtliga, biträden till läkaren. I vart fall på denna avdelning 17 på Gävle sjukhus är vård och omsorg den bästa tänkbara. Full av beundran hur professionella tillika omhändertagande alla var. Att man tog sig tid att visa både medmänsklighet och värme är beundransvärt. Stor och varm kram till er alla

– Lars H. Onkologisk mottagning Gävle

Vilka onkologer i Gävleborgs län har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga onkologer i Gävleborgs län som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en onkolog på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en onkolog?

En onkolog är en läkare som är specialist inom onkologi, det vill säga diagnos och behandling av cancer. Cancerläkare är experter på att analysera och behandla olika typer av tumörer och andra cancersjukdomar. Vanligtvis arbetar en onkolog på ett sjukhus onkologavdelning – onkologen, eller på en privat onkologimottagning.

Vad gör en onkolog?

En onkolog är specialiserad på att diagnostisera och behandla patienter med cancer. Det inkluderar att undersöka sjukdomshistoria, utföra undersökningar och analysera tester. På så sätt kan en onkolog fastställa vilken typ av cancer patienten har, och vilket stadium cancern är i. Därefter kan onkologen utveckla en individuell behandlingsplan för patienten, som kan omfatta kirurgi, strålning, kemoterapi, immunterapi, eller en kombination av flera olika behandlingsmetoder.

Vad betyder onkologi?

Onkologi är läran om tumörsjukdomar. Det medicinska området ägnas åt studiet av cancer, och innefattar forskning, prevention, diagnostik, behandling och palliativ vård av cancerpatienter.