Östergötlands län
Filter
Lediga tider

Neurokirurgi i Östergötlands län

På vården.se kan du jämföra 3 Neurokirurgimottagningar i Östergötlands län. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
3 mottagningar i närheten av Östergötlands län

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har neurokirurgimottagningar i Östergötlands län för snittbetyg?

I Östergötlands län ligger snittbetyget för neurokirurgimottagningar på 4.88, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din neurokirurgi? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och neurokirurgimottagningar i Östergötlands län.

Vilken neurokirurgi är bäst i Östergötlands län?

Att välja vilken neurokirurgi i Östergötlands län du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra neurokirurgimottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De neurokirurgimottagningar med bästa snittbetyg i Östergötlands län på Vården.se är:

Så tycker patienter om neurokirurgimottagningar i Östergötlands län

• Rafael Holmgren fixade min Schunt så jag återfick min balans. Tyvärr fick de pausa den p.g.a. Stomi operation. Nu har den återställds och jag väntar på att Shunten skall kopplas på igen. Hoppas att Rafael Holmgren kommer att göra detta.

– Arne O. Neurokirurgiska kliniken US, Linköping

• De är helt fantastiska på den avdelningen.

– Kenny V. Avdelning 71, Neurokirurgiska kliniken US

• Äntligen! Nu är det dags för operation. Lite omtumlande att få beskedet när man väntat så länge - men jag är glad att det blir av. Jag känner mig mycket lugn och trygg!

– Bernt J. Neurokirurgiska kliniken US, Linköping

• Dr; Rafael Holmgren är en mycket empatisk och kunnig neurokirurg. Dr; Rafael Holmgren har genom sin iaktagelse-förmåga gett mig tillbaka tron på livet - litar helt och fast på honom och hans kollegor !

– BERNT J. Neurokirurgiska kliniken US, Linköping

• Jag Håkan Bergström opererades den 8 juni av Peter Z med team och vårdades sen på postop samt avd 71 av fantastisk personal. Tack alla för god omvårdnad och lyhördhet. Mvh Håkan och Carina Bergström. Allt går bra på hemaplan. ☺😄

– Håkan Avdelning 71, Neurokirurgiska kliniken US

Vilka neurokirurgimottagningar i Östergötlands län har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga neurokirurgimottagningar i Östergötlands län som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en neurokirurgi på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är neurokirurgi?

Neurokirurgi är den specialitet som arbetar med diagnostisering och behandling av olika neurologiska sjukdomar och skador i det centrala nervsystemet, såsom Parkinsons sjukdom, stroke, multipel skleros (MS), hjärntumörer, traumatisk hjärnskada och ryggmärgsskador.
En neurokirurg, även känd som hjärnkirurg eller neurokirurg, är specialistläkare som ansvarar för att utföra neurokirurgiska operationer och ge patienter nödvändig vård och behandling. Neurokirurger arbetar vanligtvis på neurokirurgiska kliniker.

När bör man träffa en specialist inom neurokirurgi?

Du bör träffa en specialist inom neurokirurgi om du har neurologiska sjukdomar eller skador som kräver behandling/operation. En neurokirurg har expertkunskaper och erfarenhet av att diagnostisera och behandla olika tillstånd och neurologiska sjukdomar. Genom att träffa en neurokirurg kan man få en noggrann utvärdering av sin sjukdom eller skada, och diskutera lämpliga behandlingsalternativ eller neurokirurgiskt ingrepp.