Filter
Lediga tider
Specialistområden

Barnläkare i Solna

På vården.se kan du jämföra 11 Barnläkare i Solna. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
34 mottagningar i närheten av Solna

Mama Mia Kista
4.8 (39)

Sophiahemmet Sjukhus

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har barnläkare i Solna för snittbetyg?

I Solna ligger snittbetyget för barnläkare på 4.7, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din barnläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och barnläkare i Solna.

Vilken barnläkare är bäst i Solna?

Att välja vilken barnläkare i Solna du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra barnläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De barnläkare med bästa snittbetyg i Solna på Vården.se är:

Så tycker patienter om barnläkare i Solna

• Har gått hos en helt magisk barnmorska under graviditeten och nu samma känsla hos min barnsjuksköterska på BVC.

– Hanna K. Mama Mia Solna

• Har besökt dem vid tre tillfällen och träffat tre olika barnmorskor, alla överträffade alla förväntningar! Riktigt bra, man känner sig verkligen omhändertagen och att de genuint bryr sig. Rekommenderar dem varmt!

– Katarina B. Mama Mia Solna

• Äntligen har vi fått bra hjälp! Barnläkare Nayla är Snabb, proffsig och extremt kunnig.

– Sandra S. Barnspecialisterna Solna BUMM

• Jag hade den mest fantastiska barnmorskan man kan tänka sig! Hon var ett stöd för mig under hela graviditeten, samt efter förlossningen och visade ett engagemang för mig som patient på ett sätt jag aldrig varit med om inom vården. Otroligt kompetent barnmorska och jag kommer garanterat komma tillbaka till Mama Mia och framförallt till min barnmorska.

– Evelinn N. Mama Mia Solna

• I början av graviditeten var jag väldigt rädd och orolig eftersom det var mitt första barn jag väntade. Barnmorskan som tog hand om mig under hela graviditeten gav mig den trygghet som jag så väl behövde inför förlossning och tid som ny förälder. Utan detta fina stöd vet jag inte hur jag skulle klarat mig. Tusen tack för allt engagemang som just min egen barnmorska gav mig. Kommer åter när jag blir gravid nästa gång!

– Samira S. Mama Mia Solna

Vilka barnläkare i Solna har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa barnläkare:

Vad gör en barnläkare?

En barnläkare, också kallad pediatriker, är en läkare som är specialist inom pediatrik, det vill säga barnhälsovård. En barnläkares jobb går ut på att behandla och förebygga sjukdomar hos spädbarn, barn och ungdomar. En pediatriker kan ta hand om allt från vanliga infektioner som förkylningar och öroninflammationer till mer allvarliga och komplexa tillstånd som astma, diabetes, hjärtproblem och neurologiska sjukdomar. Barnläkare genomför också regelbundna hälsokontroller för att övervaka barnets tillväxt och utveckling.

Var jobbar barnläkare?

En barnläkare kan jobba på en pediatrisk avdelning på ett sjukhus, en barnavårdscentral (BVC) eller en privat barnläkarmottagning.

Kan man träffa en barnläkare utan remiss?

För att träffa en barnläkare är det oftast nödvändigt med en remiss från en allmänläkare eller en annan vårdgivare. Remissen hjälper barnläkaren att få mer information om barnets hälsotillstånd och medicinska historia. Men det finns vissa privata barnläkarmottagningar där du och ditt barn kan träffa en pediatriker utan remiss. Vid särskilt akuta situationer kan det också bli aktuellt att träffa en barnläkare utan remiss. Det bästa är att kontakta barnläkarmottagningen och fråga om deras specifika regler och riktlinjer för att boka en tid utan remiss.