Filter
Lediga tider

Arbetsterapeut i Stockholm

På vården.se kan du jämföra 25 Arbetsterapeuter i Stockholm. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
66 mottagningar i närheten av Stockholm

5.0 (1)

1.0 (1)

ADHDdoktorn
Digital vårdgivare

2.5 (1)

1.8 (1)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har arbetsterapeuter i Stockholm för snittbetyg?

I Stockholm ligger snittbetyget för arbetsterapeuter på 3.25, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din arbetsterapeut? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och arbetsterapeuter i Stockholm.

Vilken arbetsterapeut är bäst i Stockholm?

Att välja vilken arbetsterapeut i Stockholm du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra arbetsterapeuter baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De arbetsterapeuter med bästa snittbetyg i Stockholm på Vården.se är:

Så tycker patienter om arbetsterapeuter i Stockholm

• Jag brukar sällan skriva omdöme men när man träffar människor som Kiropraktor Valentina måste jag lämna omdöme. Har gått till henne ett halvår. Hon är noggrann, vänlig och så omhändertagande av sina patienter. Hon har hjälpt mig med rehab för min arm och jag är nästan helt bra tack vare henne. Jag har alltid många frågor och hon tar sig tid och förklarar och hjälper. Vad jag än har för smärta så har hon alltid lösningar. Hon har väldigt stor kunskap och kompetens, och alltid ett leende på läpparna. Har träffat andra på mottagningen och de verkar bra och trevliga. Rekommenderar denna rehab.

– Kristin S. Rehab City Norrmalm

Vilka arbetsterapeuter i Stockholm har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga arbetsterapeuter i Stockholm som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en arbetsterapeut på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en arbetsterapeut?

En arbetsterapeut arbetar för att personer ska kunna leva ett självständigt liv efter att varit med om en sjukdom eller skada, eller om de har en medfödd funktionsnedsättning. De hjälper människor med träning och hjälpmedel i syfte att de ska få en fungerande vardag. Det kan till exempel handla om att hitta stöd för att sköta personlig hygien, boende eller arbete.

En arbetsterapeuts arbetsuppgifter innefattar bland annat att

• prova och skriva ut tekniska hjälpmedel, till exempel rullstol
  • se till att bostaden eller arbetsplatsen är anpassad till den person som behöver stöd i det dagliga livet
  • handleda anhöriga i hur de ska hjälpa personen som behöver stöd.

Vad gör en arbetsterapeut på vårdcentral?

Du behöver ingen remiss för att träffa en arbetsterapeut, utan kan komma i kontakt med en arbetsterapeut via din vårdcentral. På vårdcentralen ingår arbetsterapeuten ofta i ett team bestående av fysioterapeuter, läkare, psykologer och dietister. Tillsammans ser de till helheten hos en person som behöver stöd för att planera träning, hjälpmedel och måltider, så att hen kan leva ett så självständigt liv som möjligt.

Hur lång utbildning behövs för att bli arbetsterapeut?

En person som vill bli arbetsterapeut behöver gå Arbetsterapeututbildningen. Längden på utbildningen för att bli arbetsterapeut är tre år och omfattar 180 hp. Därefter kan personen få legitimation hos Socialstyrelsen för att bli legitimerad arbetsterapeut.