Filter
Lediga tider

Allmänläkare / Husläkare i Uppsala Centrum

På vården.se kan du jämföra 5 Allmänläkare / Husläkare i Uppsala Centrum. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
67 mottagningar i närheten av Uppsala Centrum

Medicheck

mental health

4.9 (4)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum för snittbetyg?

I Uppsala Centrum ligger snittbetyget för allmänläkare / husläkare på 3.4, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din allmänläkare / husläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum.

Vilken allmänläkare / husläkare är bäst i Uppsala Centrum?

Att välja vilken allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra allmänläkare / husläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De allmänläkare / husläkare med bästa snittbetyg i Uppsala Centrum på Vården.se är:

Så tycker patienter om allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum

• Jag är glad att jag valde Samaritervårdcentral när jag flyttade till Uppsala . Herren på provtagningen är trevliga. En lill äldre kvinna på receptionen, min läkare Anna Maja som jag har haft i nästan ett år en av mina bästa läkaren jag har haft i de 30 åren jag har bott i Sverige.Hon är bra att bemöta, lyssnar, ta hänsyn . Man blir lugn och kan delar med sig alla besvären och oro för att hon är en medmänniska och professionell. Hon har gett mig hopp att kämpa vidare. Vi behöver mer av henne inom vården

– Naki N. Samariterhemmets vårdcentral, Uppsala

• Alltid bra bemöt och fått hjälp

– Cecilia M. Samariterhemmets vårdcentral, Uppsala

• Jättenöjd med min nya vårdcentral. Gick snabbt att boka tid, lokalerna var fräscha och bemötandet av min läkare var jättebra. Fålhagens vårdcentral borde få en stor stjärna💫💫

– Elin G. Fålhagens vårdcentral, Uppsala

• Jag har nu i ett antal år varit listad hos läkare på Fålhagens VC och varit där rätt många gånger, senast idag. Jag vill understryka att denna VC är fantastisk, i alla avseenden. Stället är fullt av kunniga människor, lätt att kontakta och patienten får ett bra bemötande. NI borde få medalj och löneförhöjningar!

– Ann-Margret R. Fålhagens vårdcentral, Uppsala

• Jag är nöjd med vården på samariten. Bästa vårdcentralen i Uppsala Från receptionist,laboratorium personal till alla vårdpersonalen men speciellt min läkare som följde upp min hälso situation efter varje träff .Hon var Väldigt lyssnande och empatisk,en läkare som jag onskar alla patienter att träffa. Hon gå in i patientens situation,hur jag mår,hur det känns att vara sjuk. Jag träffat många läkaren eftersom jag är sjuklig men de mesta se stressat ut,visas att det är bara rutin ,dålig bemötande och saknar empati. Tack till läkaren Molin Anna Maya på samariterhemmet. Du behövs!

– Nakisita H. Samariterhemmets vårdcentral, Uppsala

De allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum som erbjuder tid snabbast är:

Vilka allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga allmänläkare / husläkare i Uppsala Centrum som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en allmänläkare / husläkare på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en husläkare / allmänläkare?

En husläkare, även känd som allmänläkare, är en läkare inom primärvården som ger medicinsk vård till patienter i allmänhet. En allmänläkare är specialist i allmänmedicin och är vanligtvis den första du som patient bör kontakta när du söker sjukvård. Allmänläkare diagnostiserar och behandlar ett brett spektrum av sjukdomar och åkommor, och ger även råd om förebyggande åtgärder.

Allmänläkare arbetar ofta på vårdcentraler, men det finns också privata allmänläkarmottagningar.

Hur vet man vem som är ens husläkare?

För att veta vem som är din husläkare kan du kontakta din lokala vårdcentral eller hälsocentral. Om du är listad på vårdcentralen har du en tilldelad husläkare som är ansvarig för din vård.

Kan man byta husläkare?

Ja, man kan byta husläkare. För att byta husläkare bör du kontakta den önskade vårdcentralen eller mottagningen och framföra ditt önskemål, så hjälper de dig.