Filter
Lediga tider

Allmänläkare / Husläkare i Uppsala län

På vården.se kan du jämföra 110 Allmänläkare / Husläkare i Uppsala län. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
511 mottagningar i närheten av Uppsala län

4.0 (4)

5.0 (3)

3.0 (4)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har allmänläkare / husläkare i Uppsala län för snittbetyg?

I Uppsala län ligger snittbetyget för allmänläkare / husläkare på 3.32, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din allmänläkare / husläkare? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och allmänläkare / husläkare i Uppsala län.

Vilken allmänläkare / husläkare är bäst i Uppsala län?

Att välja vilken allmänläkare / husläkare i Uppsala län du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra allmänläkare / husläkare baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De allmänläkare / husläkare med bästa snittbetyg i Uppsala län på Vården.se är:

Så tycker patienter om allmänläkare / husläkare i Uppsala län

• Bra vård, trevliga sjuksköterskor och trevliga läkare i Skutskär.

– Ebbe E. Skutskärs vårdcentral, Skutskär

• Mycket bra bemötande duktiga och vänliga personal sakkunniga personal mycket bra och duktig klinik chef. Jag är mycket nöjd med Capio Vårdcentral Liljeforstorg i Uppsala och rekommendera stark alla att flytta till Capio Vårdcentral Liljeforstorg

– Nasser A. Capio Vårdcentral Liljeforstorg, Uppsala

• Efter att ha flyttat till Heby från Borås, där vården definitivt går att ifrågasätta, så var mitt förtroende för vården låg. Men Heby vårdcentral gav mig förtroendet tillbaka. Oavsett vilken vård jag sökt, såsom psykolog, läkare, sjukgymnast eller hos sköterskorna så har jag fått precis den hjälp jag behövt. År av lidande fysiskt och psykiskt togs på största allvar och jag kände mig hörd för första gången på många år. Alla har varit helt underbara. Den största förändringen i mitt liv stod psykologen Kirsti för. Hon är en ängel. Liksom övrig personal. Ni har förändrat mitt liv något erhört.

– Marie H. Heby vårdcentral, Heby

• Trevlig personal, alla kategorier

– Kent N. Nyby vårdcentral, Uppsala

• Jag fick snabb tid mot en borreliainfektion. trots att jag gravt missförstod tidpunkten. Ett dygn efteråt fungerade antibiotikan mot min infektion. Mycket rara människor på plats.

– Otto F. Östhammars vårdcentral

Vilka allmänläkare / husläkare i Uppsala län har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa allmänläkare / husläkare:

Vad är en husläkare / allmänläkare?

En husläkare, även känd som allmänläkare, är en läkare inom primärvården som ger medicinsk vård till patienter i allmänhet. En allmänläkare är specialist i allmänmedicin och är vanligtvis den första du som patient bör kontakta när du söker sjukvård. Allmänläkare diagnostiserar och behandlar ett brett spektrum av sjukdomar och åkommor, och ger även råd om förebyggande åtgärder.

Allmänläkare arbetar ofta på vårdcentraler, men det finns också privata allmänläkarmottagningar.

Hur vet man vem som är ens husläkare?

För att veta vem som är din husläkare kan du kontakta din lokala vårdcentral eller hälsocentral. Om du är listad på vårdcentralen har du en tilldelad husläkare som är ansvarig för din vård.

Kan man byta husläkare?

Ja, man kan byta husläkare. För att byta husläkare bör du kontakta den önskade vårdcentralen eller mottagningen och framföra ditt önskemål, så hjälper de dig.