Blogginlägg coronavaccin

När får jag vaccinera mig mot covid-19?

| coronavaccin, coronaviruset covid-19, vaccination

I Sverige inleddes vaccinationen mot covid-19 den 27 december 2020. Då omfattades främst personer på äldreboenden. Nu när det har gått flera månader är det många som undrar när det är deras tur att vaccineras. I det här blogginlägget svarar vi på vanliga frågor kring när du kan förvänta dig att få vaccin mot covid-19.

8 frågor och svar om vaccinet mot covid-19

| coronavaccin, coronaviruset covid-19

2021-01-19. Vi är många som har frågor och funderingar kring vaccinet mot covid-19. Därför intervjuade vi Per Godenius, som är medicinsk rådgivare och allmänspecialist, för att få svar på vanliga frågor och vad vi vet hittills om vaccinet mot covid-19.

Finns det ett vaccin mot covid-19?

| coronavaccin, coronaviruset covid-19, vaccination

Sverige är nu i full gång med att vaccinera befolkningen mot covid-19. Forskare har arbetat i rekordfart för att få fram vaccinet, vilket är en avancerad process med mycket höga säkerhetskrav. Här berättar vi mer om vilka vaccin mot covid-19 som finns tillgängliga idag och hur det går till att ta fram vaccin.