Blogginlägg stress

Hitta balans i en stressig vardag

| psykisk hälsa, stress

Att ha en bra balans mellan jobb och ledighet är viktigt för att känna harmoni. Idag är många stressade över att hinna med livspusslet och att prestera på topp. Därför är det viktigt att vara observant på tidiga tecken på stress och sortera bort sådant som tar energi för att undvika att må dåligt.

Veckans 5 tips – så stressar du ner inför semestern!

| psykisk hälsa, stress

Inför sommaren och semestern är det många som känner sig stressade för att hinna klart med allt jobb, trots att vi egentligen borde varva ner innan ledigheten. Magnus Sjöström, legitimerad psykoterapeut på SjöströmSvebeck AB, delar här med sig av sina fem bästa tips på hur du kan stressa ner inför semestern!

Hög stress kan påverka immunsystemet hos barn

| hälsa, stress

Hög stressnivå i en familj kan påverka barnens immunförsvar. Detta har forskare vid Hälsohögskolan i Jönköping och Linköpings Universitet kunnat visa i en ny studie.