Blogginlägg hudförändringar

3 sätt att behandla hudsjukdomen rosacea

| hudförändringar, hudvård

Har du ytliga blodkärl, rodnad och utslag i ansiktet? Då kan du ha hudsjukdomen rosacea. Här förklarar vi mer om sjukdomen och ger våra bästa tips på hur du lindrar besvären.

Visste du det här om folksjukdomen psoriasis?

| hudförändringar

Psoriasis är en kronisk sjukdom som drabbar huden i form av utslag. I vissa fall kan sjukdomen även påverka lederna och andra organ. Sjukdomen är mycket vanlig – upp till 300 000 svenskar har psoriasis. Det finns inget botemedel men sjukdomen kan lindras med olika typer av behandlingar. I det här blogginlägget samlar vi viktig information om en av våra vanligaste folksjukdomar.

Nu är det dags för Euromelanomaveckan 2018

| hudförändringar

Euromelanoma är en europeisk satsning för att upptäcka och förebygga malignt melanom och andra former av hudcancer. 14–18 maj är det Euromelanomaveckan och då erbjuder många mottagningar extra tider för att undersöka hudförändringar, utan krav på remiss. Här får du veta mer om vad du ska vara uppmärksam på och när du bör söka vård.