Blogginlägg om Vården.se

Dr. Mikael om podcasten Utforska Vården: Tillsammans ökar vi kunskapen om vårdsystemet

| om Vården.se

Vi på Vården.se gör en storsatning med podcasten “Utforska vården med Dr. Mikael”. I podcasten, som du hittar där poddar finns, diskuterar vi vilken vård man har rätt till och hur det svenska sjukvårdssystemet fungerar. Vi ställde några frågor till Dr. Mikael för att ta reda på hur det ser ut bakom kulisserna till podcasten.

Premiär för vår podcast med Doktor Mikael!

| om Vården.se

Håll i er, för nu händer det! Det har blivit dags att presentera vår alldeles egna podcast med ingen mindre än Dr. Mikael Sandström. I första säsongen får ni lära er mer om vilken vård du har rätt till och hur sjukvårdssystemet fungerar. För att hitta rätt vård krävs kunskap, och det ger vi dig i vår podcast som har premiär idag, fredag 9 april.

Vården.se och Almasoft samarbetar för att hjälpa tandläkare fylla tomma tider

| om Vården.se, pressmeddelande, tandvård

PRESSMEDDELANDE. Vården.se är Sveriges största samlingsplats för vård och hälsa. För att underlätta att vårdtagare enkelt ska kunna boka tid hos en vårdgivare via Vården.se, behövs integrationer med olika bokningssystem. Därför är vi mycket glada att berätta om samarbetet med Almasoft som gör det ännu enklare för vårdtagare att boka tid hos tandläkare. Därmed kan tandläkare enkelt fylla sina lediga tider.

Vården.se lanserar listningsfunktion – Riddarens Vårdcentral först ut

| om Vården.se, pressmeddelande, vårdcentral

PRESSMEDDELANDE. Riddarens vårdcentraler i Stockholm blir de första att tillåta patienter att lista sig direkt via Vården.se, en så kallad tredjepartslistning. Vården.se är Sveriges största söktjänst inom vård och hälsa med över 1 400 sökbara vårdcentraler. Varje månad sker cirka 4 700 påbörjade listningar på Vården.se, vilket tyder på en stor efterfrågan hos besökarna. Nu gör vi det möjligt att lista sig direkt via Vården.se och först ut är de tre vårdcentralerna som tillhör Riddarens Vårdcentral.

Ett starkt avslut på 2020, höga förväntningar på 2021

| nyheter, om Vården.se

Vi har gått in i det nya året med full fart, fantastiska samarbeten men också med en ödmjukhet om att vi lever i en föränderlig värld. Vad som blivit ännu tydligare för mig som VD, och som privatperson, är att Vården.se fyller en viktig roll i samhället och att om vi i år kommer lite närmare vår vision så har vi förenklat och förbättrat livet för fler människor.

VD:n om vår nya resa framåt

| om Vården.se

I juli blev det klart att Bonit Capital, Luminar Ventures samt affärsänglarna Richard Båge och Per Eriksson investerar i Vården.se. Nu står sajten inför en spännande resa! Vi passade på att ställa tre snabba frågor till VD:n Staffan Gustavsson.

Vården.se tar in kapital för stor tillväxtsatsning

| om Vården.se, pressmeddelande

Sveriges största fristående marknadsplats för legitimerad vård gör sin första kapitalresning. Detta för att öka takten i satsningen på att bli den ledande aktören inom sök och bokning av vård och göra samma resa som t.ex. Doctolib i Frankrike och Zocdoc i USA. Med hjälp av de nya investerarna ska bolaget öka tillväxttakten främst genom att utveckla tekniska integrationer med boknings- och journalsystem och växa med fler medarbetare.

Vi vill #backahälsan!

| om Vården.se

BREV FRÅN STAFFAN GUSTAVSSON, VD VÅRDEN.SE. Sedan coronapandemin fick fäste i Sverige har jag märkt att det har rått förvirring kring hur man kan söka vård. Vi på Vården.se har kunnat se att man letar mer efter information om vård på nätet än någonsin. Trots det är det många som drar sig för att fysiskt söka vård för sina problem, något som kan ha allvarliga konsekvenser för hälsan i framtiden. Det är viktigt att vi tar tag i detta nu – vi måste helt enkelt #backahälsan.

Nöjd med din vårdgivare? Lämna ett omdöme!

| om Vården.se

Har du besökt en vårdgivare senaste tiden som du kände dig särskilt nöjd med? Då kan du gå in och lämna ett omdöme hos dem på Vården.se! På så sätt hjälper du både vårdgivaren och andra patienter som söker vård.

Ny design på Vården.se!

| om Vården.se

Vi på Vården.se kan stolt presentera en ny design av vår webbplats www.varden.se. Vi har fått ett rejält ansiktslyft och helt bytt kostym till en mer modern design och samtidigt passat på att byta logotyp! Vår tekniska chef Jesper Johansson är den som byggt vår nya hemsida och berättar lite mer om tankarna bakom designen.