Blogginlägg influensa

Allt du behöver veta inför vaccinationen mot säsongsinfluensan 2020

| influensa, vaccination

Med hösten kommer inte bara höstmys och vackra färger utan även den årliga säsongsinfluensan. Många känner oro för att ta sig till en vårdcentral eller vaccinationsmottagning för att vaccinera sig mitt i pandemin. Vi har därför sammanställt en lista med information om säsongsinfluensan och vad du ska tänka på innan du vaccinerar dig.

Influensasäsongen är här – tillhör du en riskgrupp?

| hälsa, influensa, vaccination

Nu närmar vi oss den tid på året när många blir sjuka i säsongsinfluensan. Det är aldrig kul att bli smittad, men om du tillhör en riskgrupp kan det finnas mer allvarliga risker med att bli sjuk. Här berättar vi om vilka riskgrupper som finns och varför du som tillhör en bör se till att vaccinera dig.

Vaccinering mot årets influensa

| influensa, vaccination

Hösten är här och snart även årets influensa. För att minska risken att få influensan den här säsongen och förhoppningsvis slippa undan sjukstugan, kan du vaccinera dig.