Blogginlägg Samarbeten

Nu gör vi det ännu enklare att träffa en läkare eller barnmorska hos Min Doktor!

11:33 - 04 sep, 2017 0 Om Vården.se Nytt på sidan Samarbeten

Vi på Vården.se har utvecklat vårt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor. Genom ett klick i vår meny kan du nu komma direkt till Min Doktor för att boka ett läkarbesök eller en konsultation hos legitimerade vårdgivare.

Barnmorska sitter vid datorn

Min Doktor är Sveriges första och största digitala vårdgivare och har funnits på Vården.se sedan november 2016. Idag har de utökat sin synlighet hos oss vilket gör det lättare för dig att ladda ner appen MinDoktor i App Store eller på Google Play, läsa hur ett besök hos Min Doktor går till, eller klicka dig vidare till deras hemsida för att läsa mer om dem.

Den nya funktionaliteten på Vården.se hittar du här!

Smartare och enklare besök hos Min Doktor

Min Doktor erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig, oavsett dag och tid på dygnet. Läkarna kan ställa diagnos, skriva remiss och recept, och precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller. De är med andra ord precis som vilken vårdcentral som helst.

Behöver du boka en tid hos läkaren eller barnmorskan redan nu?

Ladda ner appen direkt i App Store
Hämta hem på Google Play
Eller läs mer om Min Doktor och vad de kan hjälpa dig med här!

Min Doktor i telefonen

Vården.se i samarbete med Nicotinell

15:52 - 08 jun, 2015 0 Om Vården.se Blogg Samarbeten

Vi på Vården.se vill vara det första steget till ett friskare liv för dig. Därför har vi nu ett samarbete med Nicotinell för att hjälpa dig som röker att sluta röka! Advertisement

Vård handlar inte bara om att ta hand om de som är sjuka utan det handlar lika mycket om att se till att man inte blir sjuk. Rökning är bland det mest skadliga vi kan utsätta oss för med många sjukdomar som följd.

Vården.se samarbete med Nicotinell 7-Keys-to-Quit

Nicotinell och metoden 7 Keys to Quit

Vi samarbetar nu med Nicotinell som erbjuder metoden 7 Keys to Quit som är en kombination av nikotinläkemedel och stöd. Metoden 7 Keys to Quit är baserad på beteendevetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Du kan läsa mer om vårt samarbete och Nicotinells metod 7 Keys to Quit här.

Tips på Vården.se

Under de kommande veckorna kommer vi på Vården.se att ge dig nya tips på hur du med hjälp av 7 Keys to Quit och Nicotinell kan få hjälp att sluta röka. Lycka till!

Nytt samarbete med Tandinfo.se

16:35 - 28 apr, 2015 0 tandvård Om Vården.se Samarbeten

Tandinfo.se kan man som besökare läsa fördjupande texter om olika tandvårdsbehandlingar och även se på förklarande bilder. Ambitionen är att du som patient skall få mer kunskap och förståelse.

Tandinfo i samarbete med Vården.se för en bättre munhälsa!

Tandinfo.se har startats och drivs av tandläkare Arash Simyar.

Vården.se på Tandinfo.se

Samarbetet mellan Vården.se och Tandinfo.se innebär att besökare på Tandinfo.se nu även kommer att kunna söka, jämföra och boka tandläkare genom att Vården.se:s söktjänst nu intergreras på Tandinfo.se.

Här kan du kika närmare på samarbetet:
www.tandinfo.se/hitta-tandvard