Blogginlägg Träning

Utomhusträning är perfekt året om!

08:58 - 02 nov, 2017 0 Hälsa Träning

Är du omotiverad till träning nu när mörkret och kylan kommit? På True Workout Liljeholmen erbjuder de utomhusträning året om och Lana Murphy, ägare och gruppträningscoach på True Workout Liljeholmen, berättar varför svenskar ska träna utomhus även på vintern.

löv på vintern

True Workout Liljeholmen i Stockholm har erbjudit utomhusträning i snart sex år. Varje vecka har de gruppträningspass i Vasaparken, Trekanten, Lumaparken och Tessinparken.

Undvik uttorkning vid sommarträningen!

13:58 - 06 jul, 2017 1 Träning

Att träna ute i solen är riktigt härligt, men du kommer väl ihåg att dricka ordentligt när det är varmt ute? Under fysisk aktivitet svettas du nämligen extra mycket. Därför ger vi dig tips på hur mycket som är lagom att dricka innan, under och efter träningen.

löpträning-ute-sommar

Ungefär 60-70 % av vår kroppsvikt består av vätska och den behövs i de flesta av kroppens funktioner. Blod transporterar syre, hormoner och näringsämnen till kroppens vävnader, och överskotts- och slaggprodukter transporteras från celler till njurar och lever. Vätska fungerar också som stötdämpare i ryggrad och hjärna samt som smörjmedel i leder och vävnader. Förutom detta så reglerar vätskan också kroppstemperaturen vilket gör att vi börjar svettas vid överhettning. När vi tränar bildas massor med överskottsvärme samtidigt som musklerna arbetar. Värmen måste vi sedan bli av med och det sker genom att vi svettas.

Kom igång med löpträningen i vår!

11:15 - 13 mar, 2017 0 Hälsa Träning

Snart är våren här och kanske känner du att det är dags att dra igång löpträningen det här året. Vi har intervjuat löpcoachen Anna Sjögren som arbetar på Victoryklinikerna Rehab för att få expertråd om hur du kommer igång.

– Löpträning är en fantastisk träningsform som du kan utöva vart du än befinner dig, säger Anna Sjögren. Bra skor är enda kravet!

Första steget när du ska börja löpträna är att införskaffa dig ett par riktigt bra löparskor. Om du väljer löparskor som passar dig och dina behov får du en bättre löpupplevelse och kan också förebygga skador.

En klassiker med ett nytt utvecklat innehåll

16:59 - 27 feb, 2017 0 Skönhet Hälsa Träning

Två av Vården.se:s kunder, Stadionkliniken och Hudläkargruppen Stockholm, har just nu ett spännande samarbete tillsammans med SportHälsa. Total Make Over kallas utmaningen – en klassiker med ett nytt utvecklat innehåll. TMO är ett 16-veckorsprogram med en vetenskaplig grund som anpassas efter varje deltagares förutsättningar och mål.

I år har Stadionklinikens succékurs utvecklats till den mest omfattande och unika förändringskursen i helhetens tecken. Tillsammans med Hudläkargruppen, Stockholms ledande hudklinik, erbjuder de en förändringskurs av hälsa, skönhet, glädje och motivation. Projektet drog igång i slutet av januari och två kvinnor vann varsin plats i kursen där de nu får blogga om sina behandlingar och sin viktnedgång.

Kursen pågår under 16 veckor och individanpassas efter var och en med hjälp av olika tester, bedömningar och undersökningar. Deltagarna får sedan träna individuellt med personliga tränare samt med coacher i grupp för att få den ultimata träningen för just dem. De får även anpassade kostråd och personliga bedömningar på Hudläkargruppen Stockholms mottagning.