Blogginlägg Skönhet

Vad är mesoterapi?

10:06 - 15 feb, 2018 0 Skönhet

När vi åldras förändras hudens egenskaper och många upplever att huden blir strävare, torrare och mindre spänstig. Genom den icke-kirurgiska behandlingen mesoterapi kan du få en fräschare och ungdomligare hud igen.

Mesoterapi är en behandling som kan utföras med eller utan nålar. Vid behandlingen slussas vitaminer, hudföryngrande ämnen och fukt i form av hyaluronsyra, in i hudens yttersta lager med hjälp av mikroinjektioner eller elektriska impulser. Med hjälp av microneedling görs små ytliga hål i huden och via dessa kan aktiva ämnen tillsättas. Syftet är att vitalisera huden, ge den ökad lyster samt behandla fina rynkor och linjer.

– Hos oss använder vi CryoStamp som är en nålfri form av mesoterapi, säger Anne Birgitte Undén, hudläkare på Complete Skin. Vi har även särskilda serum som Epidermal Growth Factor, EGF, och Idebenone som reparerar huden samt behandlar och motverkar pigmenteringar. Vid behov använder vi även M-Pen som ger en fraktionerad och kontrollerad hudföryngring med kort återhämtningstid.

av Moa Wikström Kommentera Läs mer

Bli av med lokala fettdepåer med CoolSculpting

14:02 - 29 nov, 2017 0 Skönhet

CoolSculpting är en icke-kirurgisk behandling som används för att avlägsna oönskat fett på kroppen. Vi har intervjuat Alexandra Berly, diplomerad kostrådgivare och certifierad CoolSculptingbehandlare på Hudläkargruppen Stockholm, för mer information om fettfrysningsmetoden.

frost och kyla

CoolSculpting innebär att man med hjälp av kontrollerad kyla tar bort fettceller. Under behandlingen, som tar ungefär 35 minuter, läggs en geldyna och en applikator på området som ska behandlas. Applikatorn suger sedan in behandlingsområdet i applikatorskålen och tillför därefter kyla under kontrollerade former. Maskinen har ett inbyggt säkerhetssystem som gör att inga frysskador kan uppstå.

av Moa Wikström Kommentera Läs mer

En klassiker med ett nytt utvecklat innehåll

16:59 - 27 feb, 2017 0 Skönhet Hälsa Träning

Två av Vården.se:s kunder, Stadionkliniken och Hudläkargruppen Stockholm, har just nu ett spännande samarbete tillsammans med SportHälsa. Total Make Over kallas utmaningen – en klassiker med ett nytt utvecklat innehåll. TMO är ett 16-veckorsprogram med en vetenskaplig grund som anpassas efter varje deltagares förutsättningar och mål.

I år har Stadionklinikens succékurs utvecklats till den mest omfattande och unika förändringskursen i helhetens tecken. Tillsammans med Hudläkargruppen, Stockholms ledande hudklinik, erbjuder de en förändringskurs av hälsa, skönhet, glädje och motivation. Projektet drog igång i slutet av januari och två kvinnor vann varsin plats i kursen där de nu får blogga om sina behandlingar och sin viktnedgång.

Kursen pågår under 16 veckor och individanpassas efter var och en med hjälp av olika tester, bedömningar och undersökningar. Deltagarna får sedan träna individuellt med personliga tränare samt med coacher i grupp för att få den ultimata träningen för just dem. De får även anpassade kostråd och personliga bedömningar på Hudläkargruppen Stockholms mottagning.

av Moa Wikström Kommentera Läs mer

Skillnaden mellan botox och fillers

10:15 - 26 dec, 2016 0 Blogg Skönhet

Intresset är stort för injektionsbehandlingar. Men vad skiljer de olika klinikerna och preparaten åt? Vi har träffat injektionsexperten Stina Auer på en exklusiv intervju. Hon är injektionstekniker och har över tio års erfarenhet inom området.

Stina Auer är medicinsk behandlare och har under åren jobbat på tre olika stora kliniker i Stockholm. Stina har under tio års tid kontinuerligt vidareutbildat sig för att vara en tillförlitlig person i branschen.

– Jag fick intresse för läkarområdet och valde därför att läsa till sjuksköterska, säger certifierade injektionsteknikern Stina Auer. När jag var klar med min utbildning blev jag headhuntad och rekryterades till Stureplanskliniken i Stockholm.