Blogginlägg Fotvård

Gör fötterna redo för sommarskorna!

| Fotvård

Det är viktigt att ta hand om sina fötter året om, men många av oss blir nog extra påminda om det när våren kommer och det börjar bli aktuellt att plocka fram sommarskorna ur garderoben. Här ger vi dig tips på vad du kan göra själv för att ta hand om fötterna och när det kan vara dags att boka en tid för fotvård.

Så får du sommarfina fötter!

| Fotvård

Inför sommaren och bytet från täckande skor till sandaler är det många som uppmärksammar sina fötter och kanske upptäcker problem som du inte tänkt på under vinterhalvåret. Carola Petrini Schriwer, medicinsk fotterapeut på Kungsholmens Fotvård, berättar vilka de vanligaste fotproblemen är och hur du får sommarfina fötter.

Må bra med medicinsk fotvård

| Fotvård

Fötterna är den kroppsdel som tar dig fram i livet. Dina fötter behöver omtanke oavsett årstid. Ju mer kärlek du ger dem desto bättre kommer de må i takt med att de åldras.