Blogginlägg träning

Hur påverkar alkohol träningen?

| hälsa, träning

Att alkohol påverkar oss negativt medan träning påverkar oss positivt är nog något som de flesta är medvetna om. Men hur påverkar egentligen alkoholen träningen? Ska man träna när man har druckit? Ger träningen samma effekt om man tar en öl efteråt? Vi besvarar några av de vanligaste frågorna.

Så kommer du igång med träningen!

| träning

Att börja träna är ett av de vanligaste av nyårslöftena, men det är inte alltid helt lätt att hålla i träningsrutinen. Det är mycket som ska hinnas med i livspusslet och det kan ibland kännas svårt att hitta tid till att träna. Vi har därför samlat våra bästa tips på hur du kommer igång med träningen och hur du håller dig motiverad att fortsätta på längre sikt!

Utomhusträning är perfekt året om!

| träning

Är du omotiverad till träning nu när mörkret och kylan kommit? På True Workout Liljeholmen erbjuder de utomhusträning året om och Lana Murphy, ägare och gruppträningscoach på True Workout Liljeholmen, berättar varför svenskar ska träna utomhus även på vintern.