Blogginlägg Träning

Hur påverkar alkohol träningen?

| hälsa, Träning

Att alkohol påverkar oss negativt medan träning påverkar oss positivt är nog något som de flesta är medvetna om. Men hur påverkar egentligen alkoholen träningen? Ska man träna när man har druckit? Ger träningen samma effekt om man tar en öl efteråt? Vi besvarar några av de vanligaste frågorna.

Kom igång med träningen!

| Träning

Många har som nyårslöfte att de ska börja träna – aldrig är det så mycket folk på gymmet som i januari. Men sedan tunnas antalet människor ut. Här får du tips på hur du kommer igång med träningen och håller dig motiverad att fortsätta på längre sikt!

Utomhusträning är perfekt året om!

| Träning

Är du omotiverad till träning nu när mörkret och kylan kommit? På True Workout Liljeholmen erbjuder de utomhusträning året om och Lana Murphy, ägare och gruppträningscoach på True Workout Liljeholmen, berättar varför svenskar ska träna utomhus även på vintern.