Blogginlägg skönhet

Vem får ge behandling med botox och fillers?

| hudvård, skönhet

Estetiska injektionsbehandlingar med botox och fillers är något som har blivit mycket populärt de senaste åren. Men hur vet man vem man ska gå till för att få behandling? Och vad finns det för krav, om man själv vill utbilda sig för att jobba med injektioner? Vi har pratat med Liljeholmskajen Medical by LMD Nordic, som både genomför injektionsbehandlingar och håller i utbildningar. De berättar mer om vad man ska tänka på när man väljer behandlare och vad som ingår i deras utbildningar.

Ta hand om din torra hud i vinter!

| hälsa, hudvård, skönhet

Besväras du av torr och narig hud? Du är inte ensam. Speciellt nu under höst och vinter är det många som upplever att det är svårt att hålla huden återfuktad. Så vad kan vi själva göra för att minska besvären, och när behöver man ta hjälp av en hudläkare? Vi ger dig råd inför vintern.

Vad är Ultra V Trådlyft?

| skönhet

Ultra V Trådlyft är en snabbt växande metod för att föryngra huden, utan kirurgiska ingrepp. Den lyfter, stramar till och ökar hudens elasticitet. Den ger en långsiktigt föryngrande effekt och du börjar se resultaten direkt efter behandlingen.

Vad är mesoterapi?

| skönhet

När vi åldras förändras hudens egenskaper och många upplever att huden blir strävare, torrare och mindre spänstig.

Bli av med lokala fettdepåer med CoolSculpting

| skönhet

CoolSculpting är en icke-kirurgisk behandling som används för att avlägsna oönskat fett på kroppen. Vi har intervjuat Alexandra Berly, diplomerad kostrådgivare och certifierad CoolSculptingbehandlare på Hudläkargruppen Stockholm, för mer information om fettfrysningsmetoden.

Skillnaden mellan botox och fillers

| skönhet

Intresset är stort för injektionsbehandlingar. Men vad skiljer de olika klinikerna och preparaten åt? Vi har träffat injektionsexperten Stina Auer på en exklusiv intervju. Hon är injektionstekniker och har över tio års erfarenhet inom området.