Blogginlägg Om Vården.se

Nu gör vi det ännu enklare att träffa en läkare eller barnmorska hos Min Doktor!

11:33 - 04 sep, 2017 0 Om Vården.se Nytt på sidan Samarbeten

Vi på Vården.se har utvecklat vårt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor. Genom ett klick i vår meny kan du nu komma direkt till Min Doktor för att boka ett läkarbesök eller en konsultation hos legitimerade vårdgivare.

Barnmorska sitter vid datorn

Min Doktor är Sveriges första och största digitala vårdgivare och har funnits på Vården.se sedan november 2016. Idag har de utökat sin synlighet hos oss vilket gör det lättare för dig att ladda ner appen MinDoktor i App Store eller på Google Play, läsa hur ett besök hos Min Doktor går till, eller klicka dig vidare till deras hemsida för att läsa mer om dem.

Den nya funktionaliteten på Vården.se hittar du här!

Smartare och enklare besök hos Min Doktor

Min Doktor erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig, oavsett dag och tid på dygnet. Läkarna kan ställa diagnos, skriva remiss och recept, och precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller. De är med andra ord precis som vilken vårdcentral som helst.

Behöver du boka en tid hos läkaren eller barnmorskan redan nu?

Ladda ner appen direkt i App Store
Hämta hem på Google Play
Eller läs mer om Min Doktor och vad de kan hjälpa dig med här!

Min Doktor i telefonen

Vården.se firar 5 år!

10:34 - 06 apr, 2017 0 Om Vården.se

I veckan fyllde Vården.se 5 år och vi har därför passat på att intervjua Staffan Gustavsson, VD och en av grundarna till företaget, för att få veta hur bakgrunden till Vården.se såg ut och vad framtiden har att erbjuda.

Staffan-Gustavsson-Vården.se

Vården.se är Sveriges största privata söktjänst för vård och hälsa. Vi hjälper närmare 100 000 användare varje vecka att hitta rätt vårdgivare när de är i behov av vård. Det är viktigt för oss att själv ha möjlighet att göra ett aktivt val när det gäller sin vård. Tanken med Vården.se var att göra vården mer lättillgänglig och enklare för att på så sätt göra människor lite friskare.

– Det bästa med Vården.se är att vi verkligen kan göra skillnad, säger Staffan Gustavsson, VD på Vården.se. Vi kan på ett enkelt och smidigt sätt knyta ihop personer i behov av hjälp med någon som kan lösa det åt dem. Allt från att du vaknar upp med ryggskott till att du befinner dig i en livskris.

Grundandet av Vården.se

Idén till Vården.se kläcktes för många år sedan av Marcus Boström, Fredrik Söderlindh och Magnus Obel från det välrenommerade företaget EMG (Educations.com Media Group), mer känt för portaler som Stundentum.se, Utbildning.se och Gymnasium.se. De såg ett informationsbehov inom vården, precis som de identifierat inom utbildningsbranschen.

– Jag och min kompanjon Martin Palm fick för snart sex år sedan förfrågan om vi ville ta oss an denna fascinerande utmaning – och resten är historia, säger Staffan.

Stort kundfokus

Vården.se har från start haft ett stort kundfokus med transparens som ledord. Det har gett oss förmånen att ha väldigt långa och framgångsrika samarbeten med alla våra kunder. Många av våra kunder som var med från starten hjälper vi fortfarande idag. Vårt produktutbud har naturligtvis breddats sedan starten, mycket i samråd med våra kunder, och idag kan vi hjälpa dem med i stort sett hela deras digitala avtryck.

Kommande planer för Vården.se

På kort sikt vill vi på Vården.se fortsätta utveckla våra kundrelationer och skapa ett högt användarvärde. På lite längre sikt vill vi naturligtvis göra det möjligt för allt fler personer att bli hjälpta av vår tjänst i kombination med att vi fortsätter ha det fina samarbete vi har med våra trogna och nya kunder.

– Vi gör detta möjligt tack vare ett riktigt bra team där alla vill utvecklas, säger Staffan. Vi drivs av att hjälpa både våra kunder och användare, samtidigt som vi lyckas ha väldigt kul tillsammans.

Vården.se-logga

Text: Lisa Sjögren

av Lisa Sjögren Kommentera

Vården.se i samarbete med Nicotinell

15:52 - 08 jun, 2015 0 Om Vården.se Blogg Samarbeten

Vi på Vården.se vill vara det första steget till ett friskare liv för dig. Därför har vi nu ett samarbete med Nicotinell för att hjälpa dig som röker att sluta röka! Advertisement

Vård handlar inte bara om att ta hand om de som är sjuka utan det handlar lika mycket om att se till att man inte blir sjuk. Rökning är bland det mest skadliga vi kan utsätta oss för med många sjukdomar som följd.

Vården.se samarbete med Nicotinell 7-Keys-to-Quit

Nicotinell och metoden 7 Keys to Quit

Vi samarbetar nu med Nicotinell som erbjuder metoden 7 Keys to Quit som är en kombination av nikotinläkemedel och stöd. Metoden 7 Keys to Quit är baserad på beteendevetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Du kan läsa mer om vårt samarbete och Nicotinells metod 7 Keys to Quit här.

Tips på Vården.se

Under de kommande veckorna kommer vi på Vården.se att ge dig nya tips på hur du med hjälp av 7 Keys to Quit och Nicotinell kan få hjälp att sluta röka. Lycka till!

Nytt samarbete med Tandinfo.se

16:35 - 28 apr, 2015 0 tandvård Om Vården.se Samarbeten

Tandinfo.se kan man som besökare läsa fördjupande texter om olika tandvårdsbehandlingar och även se på förklarande bilder. Ambitionen är att du som patient skall få mer kunskap och förståelse.

Tandinfo i samarbete med Vården.se för en bättre munhälsa!

Tandinfo.se har startats och drivs av tandläkare Arash Simyar.

Vården.se på Tandinfo.se

Samarbetet mellan Vården.se och Tandinfo.se innebär att besökare på Tandinfo.se nu även kommer att kunna söka, jämföra och boka tandläkare genom att Vården.se:s söktjänst nu intergreras på Tandinfo.se.

Här kan du kika närmare på samarbetet:
www.tandinfo.se/hitta-tandvard

av Moa Wikström Kommentera

Välkomna till Vården.se:s blogg!

15:56 - 27 sep, 2012 0 Om Vården.se

Vården.se gruppbild

Kul att du hittat till Vården.se och till vårt allra första blogginlägg, varmt välkommen!

Vården.se är Sveriges största söktjänst inom sjukvård och hälsa som drivs i privat regi. Syftet med söktjänsten är att du som patient skall hitta precis den vård eller behandling som du är i behov av. Vill du veta mer om oss och varför vi finns kan du läsa mer här: http://www.varden.se/om

Idag är vi bakom Vården.se lite extra stolta, idag lanserar vi nämligen en uppdaterade version av söktjänsten. För dig som användare kanske skillnaden inte är så stor men vår ambition har varit att göra sidan tydligare och mer lättnavigerad. Vårt mål är alltid att det ska vara enkelt att söka, jämföra och boka behandlingar inom sjukvård och hälsa.

En annan nyhet är just denna blogg. Här kommer vi att skriva om allt som har med sjukvård, hälsa och webbutveckling att göra. Mer specifikt så kommer vi varje vecka skriva om en utmaning, en utmaning till dig som användare, en utmaning som på ett eller annat sätt syftar till att motivera dig till att leva lite hälsosammare. Men till detta återkommer vi längre fram i ett nytt eget blogginlägg.

Hör gärna av er om ni har idéer på hur vi kan göra Vården.se bättre eller om ni kanske har ett blogginlägg som skulle passa att publicera här.

Dessa rader är alltså historiens allra första blogginlägg på Vården.se, hoppas att du hittar hit igen!

Vänliga hälsningar,
Martin Palm