Blogginlägg pressmeddelande

Vården.se och Almasoft samarbetar för att hjälpa tandläkare fylla tomma tider

| om Vården.se, pressmeddelande, tandvård

PRESSMEDDELANDE. Vården.se är Sveriges största samlingsplats för vård och hälsa. För att underlätta att vårdtagare enkelt ska kunna boka tid hos en vårdgivare via Vården.se, behövs integrationer med olika bokningssystem. Därför är vi mycket glada att berätta om samarbetet med Almasoft som gör det ännu enklare för vårdtagare att boka tid hos tandläkare. Därmed kan tandläkare enkelt fylla sina lediga tider.

Vården.se lanserar listningsfunktion – Riddarens Vårdcentral först ut

| om Vården.se, pressmeddelande, vårdcentral

PRESSMEDDELANDE. Riddarens vårdcentraler i Stockholm blir de första att tillåta patienter att lista sig direkt via Vården.se, en så kallad tredjepartslistning. Vården.se är Sveriges största söktjänst inom vård och hälsa med över 1 400 sökbara vårdcentraler. Varje månad sker cirka 4 700 påbörjade listningar på Vården.se, vilket tyder på en stor efterfrågan hos besökarna. Nu gör vi det möjligt att lista sig direkt via Vården.se och först ut är de tre vårdcentralerna som tillhör Riddarens Vårdcentral.

Vården.se tar in kapital för stor tillväxtsatsning

| om Vården.se, pressmeddelande

Sveriges största fristående marknadsplats för legitimerad vård gör sin första kapitalresning. Detta för att öka takten i satsningen på att bli den ledande aktören inom sök och bokning av vård och göra samma resa som t.ex. Doctolib i Frankrike och Zocdoc i USA. Med hjälp av de nya investerarna ska bolaget öka tillväxttakten främst genom att utveckla tekniska integrationer med boknings- och journalsystem och växa med fler medarbetare.

Svenskar söker efter vård som vanligt trots covid-19

| pressmeddelande, vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för maj 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.

Nystartat initiativ – Vården.se lanserar #backahälsan

| pressmeddelande

Antalet besök hos vård- och hälsoaktörer har minskat drastiskt under coronapandemin, samtidigt som intresset för vård och hälsa aldrig har varit större. Detta visar data från Vården.se, Sveriges största privata samlingsplats för vård och hälsa. För att öka kunskapen om att det fortsatt är tryggt och möjligt att besöka de flesta vård- och hälsoaktörerna startar Vården.se uppropet #backahälsan.

Svenskar undviker tandläkarbesök, trots fler hygienåtgärder

| coronaviruset covid-19, pressmeddelande, tandvård, undersökning

Sedan utbrottet av covid-19 har svenskarna sökt vård i mindre utsträckning än innan pandemin. Inom tandvården uppvisar tandläkare betydligt färre patienter än vanligt, trots att de fortsatt har öppet och har vidtagit fler hygienåtgärder. Detta visar en undersökning som gjorts av Vården.se bland ett 20-tal tandläkare i Stockholm, Västra Götaland och Skåne.

Aldrig förr har så många sökt efter vård på nätet

| pressmeddelande, vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för april 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.

Coronaviruset gör att fler söker efter vård

| pressmeddelande, vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för mars 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.

Stort intresse för coronaviruset under februari

| pressmeddelande, vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för februari 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.

Svenskarna tar tag i sin hälsa i början på året

| pressmeddelande, vårdbarometern

PRESSMEDDELANDE. I vårdbarometern för januari 2020 tog vi tempen på hur svenskar sökte efter vård på nätet.