Blogginlägg augusti 2019

Fem vanliga frågor om tandvård

10:20 - 28 aug, 2019 0 tandvård

Att gå på regelbundna undersökningar hos tandläkaren är något av det bästa du kan göra för att ta hand om dina tänder. Undersökningarna hjälper tandläkaren att upptäcka eventuella besvär tidigt och att förebygga framtida problem. På så sätt slipper du stora ingrepp och kostnader. Hos Oral Care kan du boka in en tid för undersökning redan idag!

Tandläkare pratar med ett barn i tandläkarstolen

Tar man väl hand om sina tänder och går till tandläkaren regelbundet kan man undvika många besvär. Men om du drabbas av plötslig smärta som inte går över eller svullnad i munnen bör du söka akut hjälp, särskilt om du också har feber. Oral Care erbjuder akuttider inom 24 timmar, så du slipper gå runt och ha ont!

Nöjd med din vårdgivare? Lämna ett omdöme!

10:25 - 16 aug, 2019 0 Om Vården.se

Har du besökt en vårdgivare senaste tiden som du kände dig särskilt nöjd med? Då kan du gå in och lämna ett omdöme hos dem på Vården.se! På så sätt hjälper du både vårdgivaren och andra patienter som söker vård.

Läkare tar anteckningar

Vi har idag en stor mängd valmöjligheter när det gäller allt från hotell till långivare, och vården är inget undantag. Det är inte alltid så enkelt att vi bara går till den vårdcentral eller tandläkare som ligger närmast. Tillgänglighet, språkkunskaper, priser och bemötande är bara några saker som kan påverka hur nöjd man är med sin vårdgivare. Att se vad andra patienter har för erfarenheter är ett mycket bra sätt att bedöma om en vårdgivare är rätt för just dig!