Blogginlägg februari 2020

Svenskarna tar tag i sin hälsa i början på året

11:41 - 21 feb, 2020 0 Om Vården.se Pressmeddelande

PRESSMEDDELANDE VÅRDBAROMETERN JANUARI. Under årets första månad i 2020 kom sökandet efter vård igång igen efter en lugn december. Den absolut mest sökta vårdmottagningen var en gynekologmottagning i Stockholms innerstad. Detta visar data från Vården.se, Sveriges största oberoende samlingsplats för vård och hälsa. Vårdbarometern från Vården.se är en månatlig, sökbaserad barometer, som tar tempen på vad svenskarna söker efter gällande sjukvård.

enter image description here

”Sökningen efter vård i januari är åter tillbaka på en mer normal nivå, efter att vi sett ett lägre söktryck i december. Detta är helt normalt eftersom alla har kommit tillbaka från julledigheten. Vi väntar fortfarande på att trycket ska öka i samband med typiska vinteråkommor som kräksjuka och influensa", säger Staffan Gustavsson, VD för Vården.se.

Behandla dina fotbesvär med Pronatos!

09:20 - 21 feb, 2020 0 Rehabilitering

Innehåll från Pronatos.

Besväras du av hammartå, hälsporre eller Hallux Valgus? Då kan du troligtvis bli hjälpt av behandlingsmetoden Pronatos! Genom bara några minuters behandling töjs de stela muskler som ligger till grund för problemen ut, och besvären minskar. Vesa Koskela är naprapaten som tog fram metoden och han vill nu sprida sina kunskaper till så många som möjligt, för att fler ska kunna få hjälp.

Testa din hörsel online hos Audika

11:55 - 10 feb, 2020 0 Hörsel

Innehåll från Audika.

Upplever du problem med hörseln och har funderat på att göra ett hörseltest men inte kommit till skott? Då kan du göra ett enkelt hörseltest online hos Audika! Det kan ge en indikation på hur du hör och om det är dags att boka in ett komplett hörseltest på en hörselklinik.