Ny design på Vården.se!

Ny design på Vården.se!

2022-01-18 | Nytt på Vården.se

Vi på Vården.se kan stolt presentera en ny design av vår webbplats www.varden.se. Vi har fått ett rejält ansiktslyft och helt bytt kostym till en mer modern design och samtidigt passat på att byta logotyp! Vår tekniska chef Jesper Johansson är den som byggt vår nya hemsida och berättar lite mer om tankarna bakom designen.

Sedan lanseringen av vår webbplats i april 2013 har sajten sett ungefär likadan ut med bara några mindre justeringar.

– Vi släpper en ny design eftersom vi haft den andra designen i fem år och det var dags för oss att få ett ansiktslyft, säger Jesper Johansson, teknisk chef på Vården.se.

Planeringen och produktionen av sajten har pågått under en längre tid och när de första designskisserna togs fram fanns det tre värdeord som var viktiga.

– De värdeord vi använde för denna designskiss såg lite annorlunda ut jämfört med vid lanseringen för fem år sedan, säger Jesper. De ord vi valde att arbeta med nu är trovärdigt, tydligt och modernt, där trovärdigt är det absolut viktigaste.

Nya funktioner på sidan

Funktionerna på sidan är fortfarande densamma; du kan fortfarande söka, jämföra och boka behandlingar inom sjukvård, friskvård och hälsa hos legitimerade vårdgivare. Men en stor teknisk nyhet är att mobilversionen av sajten är ersatt med responsiv design.

– Att sidan har blivit responsiv betyder att den passar för alla skärmar, säger Jesper. Det har gjort att från mobilenheter kommer våra användare nu åt mycket mer information, vilket har varit väldigt viktigt för oss eftersom majoriteten av våra användare besöker oss via mobilen.

Även om vi har några småsaker som fortfarande behöver ordnas med, som det alltid är vid en stor lansering, finns det en till stor förändring som kommer ske inom snar framtid.

– Nu när designen är på plats fortsätter arbetet med att skapa flera bra och nya spännande produkter på Vården.se, säger Jesper. Den största förändringen som kommer härnäst är att vi kommer göra söket enklare genom att visa vilka vårdområden och vårdgivare vi har. Det gör att vi kan guida våra användare till rätt vårdgivare.

Publicerad: 17 oktober 2017 kl 10:55
Uppdaterad: 18 januari 2022 kl 10:40

1 Kommentar

2017-10-18

Kjell Lewin skrev:

Bästa gänget har uppgraderat sig ytterligare. Nu blir det ännu lättare och tydligare att navigera rätt👏🏻👍🏻