Vården.se lanserar listningsfunktion – Riddarens Vårdcentral först ut

2021-03-11 | om Vården.se, pressmeddelande, vårdcentral

PRESSMEDDELANDE. Riddarens vårdcentraler i Stockholm blir de första att tillåta patienter att lista sig direkt via Vården.se, en så kallad tredjepartslistning. Vården.se är Sveriges största söktjänst inom vård och hälsa med över 1 400 sökbara vårdcentraler. Varje månad sker cirka 4 700 påbörjade listningar på Vården.se, vilket tyder på en stor efterfrågan hos besökarna. Nu gör vi det möjligt att lista sig direkt via Vården.se och först ut är de tre vårdcentralerna som tillhör Riddarens Vårdcentral.

– Vi har under det senaste året sett att våra besökare efterfrågat en oberoende plattform för att kunna lista sig hos vårdcentraler i hela Sverige. Därför känns det helt rätt att vi nu kopplar på denna funktion, som gör det smidigt både för patienten och vårdcentralen, berättar Staffan Gustavsson, VD för Vården.se.

Riddarens Vårdcentral blir första kunden för listningsfunktion

Riddarens Vårdcentral är en vårdgivare med tre vårdcentraler i Stockholm; i Märsta, Tyresö och Kista och snart även i Lidingö samt Skärholmen. Sedan december 2020 är det nu möjligt för patienter att lista om sig till någon av deras vårdcentraler via Vården.se:

– Vi valde att använda denna funktion hos Vården.se för att vi märker att våra patienter vill kunna sköta detta digitalt. Därför vill vi göra det så enkelt för dem som möjligt, säger George Dulan, COO för Riddarens Vårdcentral.

Så kan patienter enkelt lista sig via Vården.se

I söktjänsten är det enkelt för patienter att söka fram och lista sig hos Riddarens Vårdcentral. Genom att klicka på “Lista dig” på vårdgivarens sida, får patienterna identifiera sig med sitt personnummer med Mobilt BankID och bekräfta att de listar om sig. Datan skickas krypterat till vårdgivaren som tar emot listningen. Patienten blir automatiskt avregistrerad hos sin tidigare vårdcentral.

För mer information, kontakta:

Madeleine Skogsmo, PR Specialist, Vården.se, madeleine.skogsmo@varden.se, 073-514 15 46

Om Vården.se

Vården.se är Sveriges största samlingsplats för legitimerad vård och hälsa. Vi matchar vårdgivare med vårdtagare och är helt gratis för dig som söker vård. Hos oss matchas varje månad 400 000 besök med 18 000 legitimerade vårdgivare.

Vi hjälper människor att hitta, jämföra och boka vård efter sina personliga preferenser. Vårt syfte är att göra det enkelt för fler att bli aktiva patienter – att känna att de får den vård som passar bäst. Vi är här för att göra det enklare och snabbare att får rätt vård. För att nå dit ska vi vara enkla, oberoende, långsiktiga och utmana det förväntade.

Publicerad: 10 mars 2021 kl 11:16
Uppdaterad: 11 mars 2021 kl 14:11

Författare:

Skriv kommentar

För att skicka in din kommentar måste du godkänna Allmänna villkor och vår Integritetspolicy. För att skicka in din kommentar måste du godkänna vår policy för bloggkommentarer.