Ställ dina frågor om vård och hälsa till vår podcast “Utforska vården med Dr. Mikael”

2021-04-16 | Allmän hälsa

Vi vet att det inte är helt lätt att förstå hur det svenska vårdsystemet fungerar. Vilken vård har man rätt till? När ska man gå till doktorn och när räcker det med egenvård? I vår podcast “Utforska vården med Dr. Mikael” vill vi guida dig till rätt vård och därför ger vi dig nu möjlighet att ställa alla dina frågor kring hälsa och vård till Dr. Mikael.

Första podcasten om det svenska vårdsystemet

I vår gör vi en storsatsning och lanserar podcasten “Utforska vården med Dr. Mikael” där vi kommer diskutera aktuella frågor kring vård och hälsa. I podcasten kommer vi att ta upp allt från vad du som patient har rätt till, specifika sjukdomar till andra ämnen relaterade till hälsa och vård.

Ställ dina frågor till Dr. Mikael!

Vi vill därför ge dig möjlighet att ställa dina frågor till Dr. Mikael. Kanske vill du ha svar på frågor kring en specifik sjukdom, eller så undrar du hur det fungerar att byta vårdcentral?  Dela med dig av dina frågor i kommentarerna till detta blogginlägg eller maila oss på fragor@varden.se. De vanligaste frågorna kommer att besvaras i podcasten “Utforska vården med Dr. Mikael” under våren 2021.

Lyssna på det första avsnittet redan idag!

Publicerad: 25 februari 2021 kl 10:21
Uppdaterad: 16 april 2021 kl 14:25

6 Kommentarer

2021-03-01

Lena skrev:

Varför går det inte att klicka på olika kliniker som ni har hos er, t.ex Hälsoundersökning, går inte på någon av dom.

2021-03-03

Anna skrev:

Min fråga är om det är skadligt att göra hårborttagning med diodlaser på ben där jag har lymfödem (venös insufficiens) (vänster ben)?

2021-03-08

Anne skrev:

Hej, jag skulle bli kontaktad angående felaktigheter i min journal. Kontakta mig snarast.
Hälsningar Anne

2021-03-08

Maria skrev:

Hej. Jag behöver hitta specialist på cornea i Göteborg. Privat klinik om det finns. Tack

2021-04-24

Ann Mari skrev:

Är det rimligt att vänta snart 4 år på en omfattande ryggoperation? Livet går på sparlåga pga svåra smärtor…..

2021-05-29

Sofie skrev:

Jag har förlorat min mens eftersom att jag åt för lite under ett tag (inte nu längre) men är det möjligt att få tillbaka den genom att gå upp i muskel massa så att jag väger mer istället för att gå upp i fettprocent?