Uppdateringar för det nya året

Uppdateringar för det nya året

2022-01-18 | Nytt på Vården.se

Nu har Vården.se snart funnits i ett år och ni som har följt oss en längre tid har säkert märkt att mycket har förändrats på sidan sedan starten.

För ungefär två veckor sedan gjorde vi en större uppdatering där bland annat dessa funktioner ingick:

Lista dig hos en vårdcentral

För de vårdcentraler som ingår i vårdval visas nu en ruta som hjälper besökaren att lista sig hos vårdcentralen.

Lista dig hos vårdcentral

Det finns två sätt att lista sig hos en vårdcentral, antigen via Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter eller genom att skicka in en vårdblankett som man skriver ut och skickar in via posten. Mina vårdkontakter tycker vi är toppen och slussar gärna vidare besökaren dit, däremot tyckte vi att det inte alltid var helt lätt att hitta vårdvalsblanketten för vissa av länen. Förhoppningsvis har vi nu gjort vårdvalsblanketterna tillgängligare för de som behöver.

Ny förstasida

Förstasidan har fått sig en ansiktslyftning och mer innehåll. Vi ville tydligöra de två olika vägarna man kan hitta en vårdgivare på, antigen via sök om man vet specifikt vad man letar efter eller genom att navigera sig fram via kategorilänkar. Lite längre ned på sidan visar via även nytillkomna vårdgivare, nya omdömen och artiklar.

Spara vårdgivare i lista

Om du vill läsa på ordentligt innan du väljer vilken vårdgivare du vill gå till kan du nu spara dem i en lista för att snabbt kunna navigera till deras profilsidor. Du sparar i en lista genom att klicka på knappen “Lägg i lista” och en länk dyker då upp i högerkolumnen under rubriken “Min lista”.

Spara i lista

Er feedback är till stor hjälp

I samband med ny funktionalitet försöker vi kontrollera att vi fortfarande är på rätt spår mot målet, som är att hjälpa personer hitta rätt vård. För att göra detta på bästa sätt lyssnar vi på våra besökare och ser hur de använder sidan genom att genomföra användartester.

Publicerad: 4 februari 2013 kl 16:06
Uppdaterad: 18 januari 2022 kl 10:41

1 Kommentar

2021-11-05

Linus skrev:

I every time spent my half an hour to read this blog’s articles all the time along with a cup of coffee.