Logo Tandhälsan

Tandhälsan - Ystad

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Tandimplantat genomförs oftast hos en käkkirurg

Oftast sker behandlingen hos en käkkirurg efter en remiss från en allmäntandläkare. De flesta käkkirurgiska operationer görs med lokalbedövning, precis på samma sätt som hos den vanliga tandläkaren.

Som patient hos Tandhälsan genomförs ditt kirurgiska ingrepp i Ystad.

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Informationen uppdaterades 28 april 2016 av Vården.se

Fabriksgatan 9, Löderup - Visa på karta

• Onsdag - Torsdag 08:00 - 16:00

Om Tandhälsan

Tandhälsan huserar på Fabriksgatan 9 i Löderup, tidigare Folktandvården. Medarbetarna besitter här en bred kunskap och mångårig erfarenhet. Hit är alla välkomna, gammal som ung, oavsett vilka problem du har med dina tänder.

Vi har avtal med en extern specialist på oral kirurgi som vid behov kommer till vår mottagning.

Om medarbetarna

Anders, tandläkare som är nätt på handen och vet precis när det är dags för hans patienter att skölja. Han besitter mångårig erfarenhet och har arbetat med barn, vuxna och åldringstandvård sedan 1985.

Kerstin, tandhygienist som ser till att dina tänder bland annat blir fria från tandsten, poleras och fluorbehandlas.

Åsa, tandsköterska som har arbetat inom tandvården sedan 1985. Hon vet hur du som patient känner dig när du kommer till tandläkaren eller tandhygienisten. Det är oftast Åsa som svarar i telefonen och ser till att du får en tid som passar.

Moderniserad utrustning

Under de senaste åren har vi moderniserat vår utrustning. Vi har bland annat en ny röntgenutrustning som ger mindre strålning. Resultatet av dina röntgenbilder kan du själv ta del av då de visas på en skärm i taket.

Välkommen till Tandhälsan du också!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandhälsan