Synundersökning hos Synsam Vimmerby

Storgatan 31, Vimmerby - Visa på karta

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam i Vimmerby!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Vimmerby

Välkommen till oss på Synsam Vimmerby!

Vår välsorterade butik ligger på Storgatan 31 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Vimmerby kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Glasögon hos Synsam Vimmerby

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Vimmerby på Storgatan 31 redan idag!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Vimmerby

Synundersökning hos Synsam Vimmerby

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Storgatan 31 för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Har du ...

Skaffa glasögon hos Synsam Vimmerby

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam i Vimmerby! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel Har du ...

Skaffa linser hos Synsam Vimmerby

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam Vimmerby kan hjälpa dig med det. Hur gör du för att s...

Karta - Storgatan 31, Vimmerby