Tandblekning hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

Viksjöplan 47, Järfälla - Visa på karta

• Torsdag - Fredag 07:30 - 17:00

Lista ditt barn

Tandblekning

Alla människor har olika grundfärg på sina tänder. Den kan vara mer eller mindre vit och skifta i gult, brunt, blått eller grått. En rätt genomförd tandblekning kan ge dig vitare tänder.

Folktandvården Viksjö kan du bleka dina tänder på ett säkert sätt

Innan en tandblekning gör vi en bedömning av dina tänder och mun för att försäkra oss om att dina tänder är i gott skick så att risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar minskar.

Före tandblekningen måste du ta ta bort eventuella beläggningar, tandsten och åtgärda eventuella hål. Om du har många fyllningar eller annat som skulle kunna innebära risker, kan tandläkaren även behöva göra en inledande undersökning och du får då ett kostnadsförslag att ta ställning till.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Hemmatandblekning via Folktandvården Viksjö

För att bleka tänderna hemma måste vi först tillverka en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan ger vi dig noggranna anvisningar om hur du enkelt bleker tänderna hemma, antingen på dagen eller natten.

I plastskenan läggs en blekgel innan du fäster skenan på tänderna. Behandlingen ska upprepas dagligen under 3-8 tillfällen och du bör använda en tandkräm med fluor.

Tandblekning innebär oftast tre besök hos tandvården och då ingår även en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

Efter tandblekningen

För att resultatet ska hålla i sig längre är det viktigt att ta hand om tänderna och den närmsta tiden efter blekningen ska du undvika tobak, kaffe, te, vin och annat som kan missfärga tänderna. Blekningen kan göra att tänderna blir extra känsliga för värme och kyla, men det går oftast över efter ett par dagar.

Alternativ till tandblekning - professionell tandrengöring

Om du har missfärgningar på dina tänder kan det ibland räcka med att tandhygienisten gör en professionell tandrengöring och putsar dina tänder för att du ska få vitare tänder.

Varmt välkommen till Folktandvården Viksjö!

Informationen uppdaterades 06 december 2019 av Vården.se

Om Folktandvården Viksjö

Vi på Folktandvården Viksjö i Järfälla kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barnoch vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Vi kan erbjuda nya kunder tid med en gång.

Tandvård hos Folktandvården Viksjö

Vi erbjuder bland annat regelbundna undersökningar, förebyggande tandvård, akuttandvård och estetisk tandvård såsom tandblekning, lagningar, kronor/broar och implantat. Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Viksjö i Järfälla!

Informationen uppdaterades 06 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Viksjö

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

fr. 300 kr

Hos Folktandvården Viksjö erbjuder vi vuxna patienter sista minuten-tider hos tandläkare och tandhygienist. Sista minuten-tider är tandvårds...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

fr. 865 kr

Vid en tandläkarundersökning hos oss på Folktandvården Viksjö kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att undersöka om du har h...

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

1 020 kr

Hos Folktandvården Viksjö erbjuder vi professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar, samt polering av dina tänd...

Frisktandvård hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

fr. 30 kr per månad

Vill du ha friska och starka tänder utan dyra överraskningar? Genom att välja Frisktandvård hos oss på Folktandvården får du tandvården du b...

Tandblekning hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

1 500 kr per käke

Tandimplantat hos Folktandvården Viksjö i Järfälla

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder som ersättning. Vad är tandimplantat? Ett implantat...

Karta - Viksjöplan 47, Järfälla

14:23 - 10 jun, 2019 skrev:

10:23 - 18 mar, 2019 skrev:

Underbara!
Klart Bäst!

14:26 - 03 dec, 2018

14:26 - 03 dec, 2018 skrev:

15:57 - 23 nov, 2018 skrev:

Med ett enkelt samtal bokade jag tid för tandvärk och redan efter första besöket tog tandläkaren ett beslut om vad som skulle göras och på bästa sätt vilket vi slutförde dagen efter.

09:51 - 21 nov, 2018

09:51 - 21 nov, 2018 skrev:

Fantastiskt bra personal. Både trevliga och kompetenta.

10:38 - 27 jan, 2018 skrev:

En bra mottagning där dem är mycket varsama. Det känns knappast att man är hos tandläkaren

08:32 - 08 nov, 2017

11:17 - 30 okt, 2017 skrev: