Skaffa linser hos Synsam Vetlanda

fr. 549 kr

För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Stortorget 2, Vetlanda - Visa på karta

Skaffa linser

Så går det till att skaffa linser

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning för att kontrollera ögonhälsan och se ifall du har ett synfel som behöver korrigeras. Där det är aktuellt hjälper optikern till att säkerställa den styrka du behöver på dina linser. Vi anpassar linserna efter dina ögon och behov. Optikern ger dig råd i hur du hanterar linserna, hur du sätter in och tar ut dem, samt hur du sköter dem på bästa sätt.

Boka ett besök hos Synsam Vetlanda för att hitta de bästa linserna för dina ögon!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Vetlanda

Välkommen till oss på Synsam Vetlanda!

Vår välsorterade butik ligger på Stortorget 2 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Vetlanda som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Gör din ögonhälsoundersökning hos oss

Ibland kan man känna sig orolig för sin ögonhälsa. Vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar. Vid en utförlig ögonhälsoundersökning hos oss på på Synsam Vetlanda tittar vi på hela ögat. På så sätt kan våra optiker tidigt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Synsam Vetlanda hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Synsam Vetlanda!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Vetlanda

Synundersökning hos Synsam Vetlanda

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Vetlanda. Undersökning av ögat Om du upplever att du har problem...

Skaffa glasögon hos Synsam Vetlanda

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Vetlanda hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasögon för att kor...

Skaffa linser hos Synsam Vetlanda

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam Vetlanda kan vi hjälpa dig. Så går det...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Vetlanda

899 kr Lokala prisavvikelser kan förekomma.

Vi på Synsam Vetlanda genomför ögonhälsoundersökningar för att undersöka din ögonhälsa. Noggrann undersökning av hela ögat När vi geno...

Karta - Stortorget 2, Vetlanda