Boka här

Hälsokontroll premium hos Svensk Provtagning Vaxholm

Kapellgatan 2, Vaxholm - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12-13.

Hälsokontroll premium

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Vaxholm erbjuder, och den ger en bra bild av hela din hälsa.

En kontroll av hela din hälsa

Premium är vår mest kompletta hälsokontroll och tittar på 11 st områden som är viktiga för att du ska må bra. Vi analyserar 52 olika analyter inom följande områden:

• Blodstatus - ger en indikation på om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  • Vitaminer och mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler, för att se om du har några brister.
  • B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna får du en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  • Hjärta och kärl - för att se om du eventuellt löper större risk för hjärt- kärlsjukdomar undersöker vi blodets fett- eller sockernivåer.
  • Inflammation - vi tittar på om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Njurfunktion - vi analyserar hur bra din njurfunktion är.
  • Enzymer - enzymer fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, som till exempel matsmältningen, och därför är de viktiga att analysera.
  • Leverfunktion - vi analyserar hur bra din leverfunktion är.
  • Prostata/testosteron - vi analyserar nivåer av PSA (prostataspecifik antigen) och nivåer av testosteron.
  • Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker för att se om det är för högt.
  • Sköldkörtel - vi tittar på om det finns indikation på sköldkörtelrubbning hos dig.

Eftersom detta är vår mest omfattande analys behövs det också mer blod för att kunna analysera alla hälso-områden. Det innebär att du kommer att få lämna fler rör med blod hos oss på Kapellgatan än vid våra mindre hälsokontroller.

Du får en läkarkommentar med dina provsvar

Det kan ta upp till 5-7 dagar efter att du lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Kapellgatan innan vi har gjort en fullständig analys. Så fort dina resultat är klara hamnar de i en digital journal som bara du har tillgång till. Med provsvaren får du också en kommentar av en legitimerad specialistläkare, för att du ska ha lättare att förstå vad dina resultat innebär. Läkaren ger också förslag på vad du kan göra för att förbättra dina värden om det skulle behövas.

Att tänka på innan testet

Innan du genomför din provtagning finns det några saker du behöver tänka på. När du kommer till provtagningsenheten på Kapellgatan behöver du ha med dig giltig legitimation och vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10. Provet ska tas på fastande mage. Det innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen (vatten och kaffe/te utan tillsatt socker och mjölk går bra).

Dagen innan provtagningen bör du undvika:

• Träning
  • Fet mat och alkohol
  • Järnmedicin
  • Levaxin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Provtagningen bör inte genomföras vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Hälsokontroll Premium är vår mest omfattande hälsokontroll och ger dig koll på hela din hälsa. Beställ din kontroll idag för provtagning hos Svensk Provtagning Vaxholm!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Vaxholm

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Vaxholm!

Svensk Provtagning Stockholm Vaxholm är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Kapellgatan i Vaxholm. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Vaxholm. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Därför ska du boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Vaxholm?

Genom blodprov kan man tidigt se tecken på avvikande värden som kan göra att du ligger i riskzonen för sjukdomar som hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. När sådana indikatorer upptäcks i ett tidigt stadium finns det större möjligheter till behandling som i sin tur gör att du kan undvika problem med hälsan senare i livet. För dig som vill få ett långt och friskt liv är hälsokontroller kombinerat med bra kost och hälsosamma vanor ett bra sätt att kunna må bra riktigt länge!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Vaxholm

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.
  2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Vaxholm ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i tre månader.
  3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Vaxholm finns på Kapellgatan 2 och drivs av Laboratoriet Vaxholm, Karolinska Universitetslaboratoriet.
  4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.
  5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Vaxholm!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Vaxholm

Hälsokontroll premium hos Svensk Provtagning Vaxholm

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Vaxholm erbjuder, och den ger en bra bild av hela din häl...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Vaxholm

Vi på Svensk Provtagning Vaxholm erbjuder hälsokontroller som är anpassade efter kvinnor. Hälsokontrollen som är särskilt anpassad för kv...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Vaxholm

Hos Svensk Provtagning Vaxholm kan man göra specifika hälsokontroller för män i alla åldrar. En omfattande hälsokontroll för män Den ...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Vaxholm

Vill du enkelt få en överblick av ditt hälsotillstånd? Då kan du göra en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Vaxholm! Det ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Vaxholm

Hos Svensk Provtagning Vaxholm erbjuder vi ett omfattande graviditetstest, för dig som vill bekräfta din graviditet och få en bild av din hä...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Vaxholm

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Vaxholm hjälpa dig! Vi...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Vaxholm

Sköldkörteln har en mycket viktig funktion i kroppen och när den är ur balans kan den ge många och varierande besvär. Därför är det viktigt ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Vaxholm

Hos Svensk Provtagning Vaxholm är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att mäta sitt PSA...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Vaxholm

Har du ont i dina muskler och leder? Funderar du på vad som kan ligga bakom? Vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtag...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Vaxholm

Vad vi äter spelar stor roll för hur vi mår, och ibland är det svårt att veta om vi verkligen får i oss allt vi behöver. Med hjälp av en häl...

Karta - Kapellgatan 2, Vaxholm