Boka här

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Döbelnsgatan 56, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll kvinna

Hälsokontrollen som är särskilt anpassad för kvinnor

Just den här hälsokontrollen är bra för de som vill undersöka det som oftast kopplas till kvinnan, nämligen blodkroppar, kolesterol, blodsocker och sköldkörteln. Mer specifikt så ingår detta i hälsokontrollen:

• Din blodstatus - är du ofta yr, trött eller andfådd? Det kan bero på en potentiell blodbrist, vilket är det vi tittar på i detta område.
  • Ditt hjärta/kärl - få en indikation på om du ligger i riskzonen för hjärt- och kärlsjukdomar genom att mäta fett- eller sockernivåerna i ditt blod.
  • Din njurfunktion - vi undersöker hur väl dina njurar fungerar.
  • Din leverfunktion - vi undersöker hur väl din lever fungerar.
  • Dina B-celler - vi kan få en indikation på funktionen och statuset på ditt immunsförsvar genom att analysera de vita blodkropparna.
  • Din sköldkörtel - om du lider av en sköldkörtelrubbning kan det orsaka olika typer av besvär, till exempel att man pendlar i vikt eller har svårt att sova. Vi undersöker din sköldkörtel för att se om det finns några avvikelser.
  • Dina vitaminer/mineraler - dessa är viktiga för vissa funktioner i din kropp, därför är det bra att analysera vitaminer och mineraler hos dig.
  • Ditt blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker, så att du tidigt kan se tecken på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes.
  • Inflammation - vi undersöker för att se om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.

Få en tydlig bild av dina provsvar

Du får fylla i en webbenkät innan du lämnar proverna för din hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan. Den kommer att användas som ett grunddokument om din uppfattade hälsa. Efter att du lämnat ditt blodprov på Döbelnsgatan 56 så kan det ta några dagar innan du får dina provsvar. När provsvaren är klara får du ett meddelande av oss via SMS och mejl, och så kan du se dem i din digitala journal. Dessutom kompletteras dina provsvar med en kommentar från en legitimerad specialistläkare, så att du bättre förstår vad dina resultat innebär och vad du kan göra ifall du behöver förbättra dem.

Att tänka på innan man lämnar prov för Hälsokontroll kvinna

• Ta med dig giltig legitimation till provtagningsenheten på Döbelnsgatan.

• Vi rekommenderar att man helst tar provet innan klockan 10:00.

• Det kan vara bra att undvika träning innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen.

Några andra saker som är bra att ha i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

• Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.

• Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.

• Om du medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol), så kan inte en analys göras.

• Om du tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln, tänk på att inte ta dem timmarna innan provtagningen.

• Har du en pågående antibiotikabehandling eller infektion, eller om någon av dem alldeles nyss avslutats, bör du inte göra en provtagning.

Beställ vår anpassade hälsokontroll för kvinnor hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan för att få svar på frågor om just din hälsa!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan!

Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Döbelnsgatan i Stockholm. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan samarbetar med Johannes närlaboratorium, som du hittar på Döbelnsgatan 56, i Stockholm. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Covid-19 Antikroppstest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Testa om du har haft covid-19 Vi på Svensk Provtagning Stockholm Gärdet erbjuder ett antikroppstest för Covid-19. Testet visar om du haft...

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Döb...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan erbjuder hälsokontroller som är anpassade efter kvinnor. Hälsokontrollen som är särskilt ...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad fö...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa ida...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara bra för d...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan hj...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan. När sköldkörteln är ur...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Vill du veta om du har några tecken på prostatacancer? Då kan du beställa ett prostatatest hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsga...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan kan du genom vår...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Har du funderat på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller misstänker du att du kan ha någon brist? Då kan vi på Svensk ...

Karta - Döbelnsgatan 56, Stockholm