Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Döbelnsgatan 56, Stockholm - Visa på karta

Hälsokontroll Premium

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan.

Vår mest kompletta hälsokontroll

Hälsokontrollen Premium är en omfattande hälsoundersökning som tittar på de områden som är viktiga för att du ska må bra. Den stora analysen för den här hälsokontrollen omfattar 52 analyter inom dessa elva viktiga områden för din hälsa:

• Blodstatus - vi mäter potentiell blodbrist vilket kan förklara om du ofta är trött, yr eller andfådd.
  • Vitaminer och mineraler - vi analyser vitaminerna och mineralerna i din kropp.
  • B-celler - vi analyserar de vita blodkropparna för att få en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  • Hjärta och kärl - vi tittar på blodets fett- eller sockernivåer för att få en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Inflammation - vi mäter för att se ifall du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Njurfunktion - vi undersöker hur bra din njurfunktion är.
  • Enzymer - vi analyserar enzymerna, som fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, t.ex matsmältning.
  • Leverfunktion - vi undersöker hur bra din leverfunktion är.
  • Prostata/testosteron - vi undersöker nivåer av testosteron samt nivåer av PSA (prostataspecifik antigen).
  • Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker.
  • Sköldkörtel - vi analyserar om det finns en eventuell sköldkörtelrubbning hos dig.

Detta är vår mest omfattande analys av dina hälsovärden. När du ska lämna dina blodprover på Döbelnsgatan, kan det vara bra att veta att det behövs mer blod för att analysera detta test. Det innebär att du kommer att lämna blod i fler rör än vid våra mindre hälsotester.

Kommentar av en legitimerad specialistläkare

Efter att du har lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Döbelnsgatan 56 kan det ta 5-7 dagar innan en fullständig analys har gjorts. Därefter hamnar dina resultat i din digitala journal. Du får inte bara dina provsvar, utan du får också en kompletterande kommentar av en legitimerad specialistläkare. De expertkommentarer du får i samband med provsvaren syftar till att förklara dina resultat, så att du förstår vad de innebär. Läkaren föreslår även vad du kan göra för att förbättra dina värden ifall det behövs.

Viktig information innan du lämnar dina prov på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

• Glöm inte giltig legitimation.
  • Sikta på att lämna provet innan klockan 10:00.
  • Träna inte före provtagningen.
  • Ta provet på fastande mage, det vill säga att du inte äter något 10-12 timmar innan provtagningen. Du kan däremot dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Tänk på detta dagen innan:

• Ät inte fet mat.
  • Drick inte alkohol.
  • Ta inte järnmedicin.

Lämna inte prover om något av detta stämmer in på dig:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du har tagit Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln några timmar precis innan provtagningen.
  • Du har eller har nyss haft en pågående infektion eller antibiotikabehandling.

Få koll på din hälsa genom vår kompletta hälsokontroll - Hälsokontroll Premium. Boka för att göra provet på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Välkommen till Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan!

Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Döbelnsgatan i Stockholm. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan samarbetar med Johannes närlaboratorium, som du hittar på Döbelnsgatan 56, i Stockholm. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan!

Informationen uppdaterades 08 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Covid-19 Antikroppstest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Testa om du har haft covid-19 Vi på Svensk Provtagning Stockholm Gärdet erbjuder ett antikroppstest för Covid-19. Testet visar om du haft...

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan erbjuder hälsokontroller som är anpassade efter kvinnor. Hälsokontrollen som är särskilt ...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad fö...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa ida...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan kan du beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort), som kan vara bra för d...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan hj...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan. När sköldkörteln är ur...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Vill du veta om du har några tecken på prostatacancer? Då kan du beställa ett prostatatest hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsga...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan kan du genom vår...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Stockholm Döbelnsgatan

Har du funderat på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller misstänker du att du kan ha någon brist? Då kan vi på Svensk ...

Karta - Döbelnsgatan 56, Stockholm