Naprapatbehandling

Logo Optimal Fysik Vasastan

Optimal Fysik Vasastan - Vasastan, Stockholm

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter en naprapatbehandling

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret, men tre till fem gånger är vanligt.

Kontakta oss på Optimal Fysik för att boka en naprapatbehandling!

Informationen uppdaterades 07 februari 2018 av Vården.se

Ynglingagatan 13, Stockholm - Visa på karta

Om Optimal Fysik Vasastan

Varmt välkommen till Optimal Fysik i Vasastan!

Optimal Fysik har en unik kombination av fystränare, naprapater, fysioterapeuter, näringsterapeuter och annan idrottsmedicinsk personal. Vi har lång och gedigen erfarenhet och kunskap.

Vi ser människan som en helhet

På Optimal Fysik ser vi på människan som en helhet. För att lyckas med din hälsa och prestation måste alla aspekter utvärderas och tas om hand. Tillsammans försöker vårt team utreda vad du behöver för att din kropp ska må bra och kunna prestera på högsta nivå.

Vi lyssnar, utreder och sätter alltid av tid för varje enskild individ. Beroende på dina behov gör vi utvärderingar av din fysik, kosthållning, muskel- och ledfunktion, rörelseförmåga och mentala hälsa. Resultatet av utvärderingen blir grunden till ditt personliga upplägg.

Välkommen att kontakta oss, hälsar Christer Söderberg, VD på Optimal Fysik!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Optimal Fysik Vasastan

• Personlig träning

Vi på Optimal Fysik har mycket goda kunskaper om hur kroppen fungerar. Därför ser vi om det ligger något bakom det uppenbara problemet. ... Läs mer

• Ryggskott

Plötsliga smärtor eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av någon p... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. V... Läs mer

• Ont i ryggen

Har du ont i ryggen? Ryggsmärta är mycket vanligt och värken brukar oftast sitta i nedre delen av ryggen (ländryggen), men en del får ock... Läs mer

• Ont i nacken

Smärta i nacke eller axlar? Att känna smärta, värk, ömhet eller stelhet i nacke och axlar är vanligt. Du kan exempelvis ha blivit stel i ... Läs mer

• Stel i ryggen

Upplever du stelhet i ryggen? Att bli stel och öm i ryggen beror många gånger på att man tillbringar dagarna i en framåtlutad position, b... Läs mer

• Stel i nacken

Är du stel i nacken? Ensidiga arbetsuppgifter och statiska sittställningar kan skapa stelhet i nacken med obehag och molande värk. Stelhe... Läs mer

• Akuttid naprapat

Har du fått akuta besvär och behöver behandling hos en naprapat? På Optimal Fysik Vasastan erbjuder vi akuttid hos naprapat och kan ge di... Läs mer

• Idrottsmassage

Trötta eller stela muskler? Idrottsmassage är en djupgående massage som fokuserar på funktionalitet och/eller ett specifikt besvär. Idrot... Läs mer

• Behandlande massage

På Optimal Fysik Vasastan erbjuder vi behandlande massage vid specifika problem eller belastningsskador som exempelvis huvudvärk, värk i län... Läs mer

• Viktminskning

Vill du ha hjälp med viktminskning och en sundare livsstil? Vi på Optimal Fysik arbetar utifrån de holistiska grunderna med våra klienter... Läs mer

Karta - Ynglingagatan 13, Stockholm

• 09:45 - 29 jan, 2018 skrev:

Jag får känslan av att Ägare Christer Söderberg besitter förmågan som få gör att inse att ju mer han utbildar sig ju mindre kan han och där av strävar frammåt hela tiden. Hela mitt företag har besökt optimal i många år och mina vänner. Dom symptom jag haft från benbrott och ryggskada i tidig ålder vilket gett mig smärtor i mycket har dom efter många besök och gedigen entusiasm lyckats få mig att förstå mönstret i och justera dessa så att dem permanent kan vara borta. en investering för livet för alltid!

• 21:02 - 06 jan, 2018 skrev:

Kristoffer Söderström är en mycket skicklig naprapat som har hjälpt mig att hitta roten till mina ryggproblem. Efter hans diagnos och behandling, samt träningsprogram för att motverka problemen har jag nu lyckats öka mitt personbästa till 180kg i knäböj. Rekommenderas varmt!

• 18:34 - 03 dec, 2017 skrev:

Vuxna och ungdomar har fått hjälp med behandling av diverse idrotts- och överbelastningskador. Vi har alltid fått proffesionellt, kunnigt bemötande och förutom avlastande behandling på plats fått med övningar för aktivt läka och förebygga återfall. Det jag tycker är väldigt bra är att just helheten analyseras och genom stärka de riktiga svagheterna och inte bara behandla det onda så blir resultatet väldigt bra.

• 09:45 - 14 nov, 2017

• 18:15 - 07 nov, 2017

• 17:02 - 07 nov, 2017 skrev:

Mycket kunnig, duktig & trevlig personal!

• 09:25 - 07 nov, 2017

• 16:09 - 06 nov, 2017 skrev:

Otroligt bra hjälp från Kristoffer som har förmågan att anpassa både vård och rådgivning efter individuella behov och som har hjälpt mig mycket med att både hitta och jobba med orsakerna till mina problem.

• 11:48 - 06 nov, 2017 skrev:

Fick direkt ett stort förtroende för Christer Söderberg

• 09:08 - 06 nov, 2017

• 07:35 - 06 nov, 2017

• 09:07 - 05 nov, 2017 skrev:

Väldigt nöjd med mina besök hos Optimal fysik. Har fått ett väldigt gott bemötande vid samtliga besök. De känns väldigt kompetenta och fic kbra hjälp mot mna besvär.

Kan verkligen rekommenderas

• 08:02 - 05 nov, 2017 skrev:

Väldigt kunnig personal. Man får rätt behandling direkt och slipper massa återbesök.

• 17:07 - 04 nov, 2017 skrev:

Träffade naprapat som kan ta sig an ett problem och en klient i VID bemärkelse.

• 12:53 - 03 nov, 2017 skrev:

Jag har haft problem med rygg och knä i snart 3 år.
    Efter två behandlingar så känns min rygg bra äntligen.
    Jag har varit hos flera olika kiropraktorer och massörer men ingen har kunnat hjälpa mig.
    Trevlig personal som bjuder på ett bra bemötande.

Tack

• 10:40 - 03 nov, 2017 skrev:

Jag r oerhört nöjd med mina behandlingar på Optimal Fysik. Efter år av smärta och många behandlingar av ortopeder, sjukgymnaster, kiropraktorer, så har jag jag äntligen hamnat i händerna på en kompetent vårdgivare som har hjälpt mig bli smärtfri. Fantastiskt!

• 02:38 - 03 nov, 2017

• 21:27 - 02 nov, 2017 skrev:

Seriös och förtroendeingivande. Fick intrycket av att han var intresserad av att ta reda på vad problemet var istället för att gissa vilket jag uppskattar.

• 17:31 - 02 nov, 2017 skrev:

Jag har gått länge hos min naprapat och är mer än nöjd. Han lyssnar och är uppmärksam på vad jag säger om mina smärtor. Bedömer behandlingen efter vad jag berättat.

• 16:05 - 02 nov, 2017 skrev:

Jag var här för en ond baksida lår som jag dragits med under en längre tid. Efter några möten blev jag snabbt bättre.
    Den undersökning och sedan efterföljande behandling kändes trygg och bevisligen är kunskapen hög när problemet löstes för mig.

• 15:31 - 02 nov, 2017 skrev:

Elin hittar alltid vart jag har har ont och ser till att det blir bättre. Mycket kompetent.

• 14:35 - 02 nov, 2017 skrev:

Jag har varit runt hos en mängd olika ryggkliniker för att få bukt med mina axlar, nacke och ländrygg. Kristoffer på Optimal Fysik är absolut den personen jag fått bäst förtroende för, han är en mycket kunnig naprapat som jag rekommenderar till alla med ryggproblem, oavsett om man är en profesionell sportare eller har vardagsproblem.

• 13:00 - 02 nov, 2017

• 12:14 - 02 nov, 2017

• 09:53 - 02 nov, 2017 skrev:

Skicklig, lyhörd, envis till att hitta roten till problemet. Verktyg att hålla mig problem fri fortsättningsvis. Holistiskt tänk! Bästa naprapat, trevliga lokaler att gå rehab i.
    Rekommenderas starkt!

• 20:29 - 01 nov, 2017

• 20:24 - 01 nov, 2017

• 19:39 - 01 nov, 2017

• 19:18 - 01 nov, 2017 skrev:

Hade stora problem med min rygg efter det att jag hade gjort ett fel "lyft",
    ryggen låste sig och jag kunde knappt gå.
    Efter bara två behandlingar så blev jag nästa helt återställd!
    Tusen tack för hjälpen!

• 18:07 - 01 nov, 2017 skrev:

Mycket smidig bokningsförfarande med gott om tillgängliga tider. Mycket professionellt och välkomnande intryck. Kristoffer gjorde ett mycket bra jobb.

• 16:19 - 01 nov, 2017

• 16:15 - 01 nov, 2017

• 16:13 - 01 nov, 2017

• 16:09 - 01 nov, 2017 skrev:

Vid mitt senaste besök på Optimal Fysik i Vasastan blev jag mycket väl omhändertagen. Hade med mig ett MR- utlåtande som var mycket oroväckande. Efter genomgång och förklarande samt lite akupunktur, lindrades smärtor samt oro för eventuell operation. Vi klarar mina bekymmer med sjukgymnastik och akupunktur och det blir ingen operation Tack för en mycket kompetent rådgivning och behandling.

• 15:51 - 01 nov, 2017

• 15:40 - 01 nov, 2017 skrev:

Mycket duktiga. Lätt att boka tid.

• 15:35 - 01 nov, 2017

• 15:30 - 01 nov, 2017

• 15:30 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag har varit på massage på Optimal Fysik vid ett flertal tillfällen. Väldigt bra massage och lugn miljö. Rekommenderat Optimal Fysik till både vänner och kollegor.

• 15:15 - 01 nov, 2017 skrev:

Har varit patient hos Optimal Fysik sedan 2002. Fick hjälp med min rygg när den allmänna sjukvården inte gav mig rätt diagnos och inte heller någon hjälp. Har sedan vänt mig till Christer Söderberg på Optimal Fysik när det har varit något problem med rörelseapparaten. Fick också via Christer veta att jag var gluten-
    intolerant, har medicinerat för magkatarr i flera år. Fick även veta att mina D3 värden var för låga. Jag upplever Christer som mycket kunnig, bra på att förklara och är engagerad i patienten. Har rekommenderat honom till flera bekanta.

• 15:09 - 01 nov, 2017

• 14:56 - 01 nov, 2017 skrev:

Mycket kuningt och proffsigt.

• 14:52 - 01 nov, 2017

• 14:49 - 01 nov, 2017

• 14:43 - 01 nov, 2017

• 14:41 - 01 nov, 2017 skrev:

Trevliga och informativa om vad som ska ske, och vad som förväntas av mig som patient.

• 14:37 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag får alltid den hjälp jag behöver hos Optimal Fysik.
    Vänligt bemötande och professionell behandling.

• 14:34 - 01 nov, 2017 skrev:

Det ända som saknas är omklädningsrum

• 14:34 - 01 nov, 2017

• 14:31 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag går till Optimal fysik för att få massage och jag är alltid lika nöjd när jag går därifrån! Ett personligt bemötande och Elin tar sig verkligen tid att förstå mina problem och på bästa möjliga sätta åtgärda dem. Hon får mitt högsta betyg!

• 14:31 - 01 nov, 2017

• 14:30 - 01 nov, 2017

• 14:30 - 01 nov, 2017 skrev:

Har haft problem med mitt vänsterknä i 2-3 år. Smärtor och svårt att huka mig ner.
    Även ont vid promenader och löpning var inte att tänka på.
    Efter 3 behandlingar gjorde jag min första löprunda på över 2 år och kan idag göra knäböj utan smärtor.

• 14:29 - 01 nov, 2017 skrev:

Både Christer och Kristoffer har hjälpt mig under mina besök på Optimal Fysik. Jag har under många år haft problem med både käkar och höfter, och dessa två är de enda som lyckats få mig smärtfri och hitta roten till problemet :) Jag kan varmt rekommendera dem!

• 14:28 - 01 nov, 2017

• 14:27 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag är jättenöjd med hjälpen jag fick på optimal fysik.