fr. 1 200 kr

Svea Tandklinik, Sveavägen 91, Stockholm - Visa på karta

Botox

Botox är ett muskelavslappnande medel som injiceras djupt in i huden eller i muskler. Medlet blockerar delvis nervimpulserna i de muskler som injicerats samt minskar sammandragningen av dessa muskler.

Behandla rynkor i ansiktet med Botox

Injektioner med Botox används bland annat för att motverka "kråksparkar" runt ögonen, "bekymmersrynkor" mellan ögonen och linjer i pannan.

Botox-behandling i medicinskt syfte

Medlet används också i medicinskt syfte, bland annat mot migrän och mot hyperhidros (lokal svettning) exempelvis under armarna. Botoxinjektioner påverkar svettkörtlarna vilket leder till att svettproduktionen minskar.

Priser: Botox-behandlingar

Behandling för kråksparkar, arga rynkan och/eller pannan med Botox (Vistabel eller Azzalure).
från 2500 kronor

Behandling för ögonbrynslyft med Botox (Vistabel eller Azzalure).
1200 kronor

Behandlingar mot hyperhidros (svettning) under armarna med Botox (Vistabel eller Azzalure).
5900 kronor

Paketpriser: Botox-behandlingar

Botox 1 område + 0,55 ML Filler i valfritt område.
4000 kronor (ord. 4900 kr)

Botox 2 områden + 1 ML Filler i valfritt område.
5300 kronor (ord. 6700 kr)

Botox 3 områden + 2 ML Filler i valfria områden.
8000 kronor (ord. 9900 kr)

Varmt välkommen att boka en tid för Botox-behandling!

Informationen uppdaterades 23 mars 2017 av Vården.se

Om Dr. Bemerre

4,9

Dr Philip Bemerre utför ett stort antal olika botox- och fillerinjektioner. Mottagningens vision är att kunna erbjuda behandlingar för varje enskild patient.

Utbildad inom kosmetisk kirurgi

Philip är utbildad inom kosmetisk kirurgi och gör förutom botox- och fillerinjektioner även icke kirurgiska ansiktslyft med tekniken Silhouette Soft. Philip är sedan fler år tillbaka legitimerad tandläkare och har genom åren specialiserat sig inom det estetiska i tandvården.

Dr Philip Bemerre är legitimerad tandläkare

Inom allmäntandvård har Philip bred erfarenhet. Han hjälper dig som patient med allt från estetisk tandvård, kronor och broar, rotbehandlingar, implantat så väl som proteser, bettskenor till enklare tandreglering med Inman Aligner.

Tar väl hand om tandvårdsrädda

Under behandlingarna är Philip mån om att du som patient ska känna dig lugn och trygg, därför kan även du som är tandvårdsrädd känna dig i trygga händer.

Varmt välkommen till Dr Philip Bemerre!

Informationen uppdaterades 23 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Dr. Bemerre

Konsultation hos Dr. Bemerre i Stockholm

Kostnadsfri

Boka en kostnadsfri konsultation Under en konsultationstid går vi går igenom dina önskemål samtidigt som du får information och råd om vå...

Botox hos Dr. Bemerre i Stockholm

fr. 1 200 kr

Fillers hos Dr. Bemerre i Stockholm

fr. 2 400 kr

Fillerinjektioner i ansiktet fyller ut både djupa veck och fina linjer. Det går även bra att förstora läpparna samt att öka kindernas volyme...

Läppförstoring hos Dr. Bemerre i Stockholm

fr. 2 400 kr

När du blir äldre försämras hudens elasticitet, vilket leder till att huden runt munnen får sämre spänst och rynkor börjar dyka upp. Det påv...

Svettbehandling med botox hos Dr. Bemerre i Stockholm

5 900 kr

Lider du av hyperhidros? Philip erbjuder injicering med botox för att behandla hyperhidros under armarna. Behandlingen minskar svettninga...

Botox mot tandgnissling hos Dr. Bemerre i Stockholm

4 000 kr

Gnisslar du tänder? Vi erbjuder botox som behandlingsmetod vid tandgnissling som gör att ömma och trötta tuggmuskler kan slappna av. Beha...

Ögonbrynslyft hos Dr. Bemerre i Stockholm

Vill du ha en öppnare blick? Ögonbrynslyft med fillers är en diskret och snabb behandling för att hjälpa ögonbrynet att få ett fint lyft ...

Philip Bemerre

Leg. tandläkare

Philip är utbildad inom kosmetisk kirurgi där han utför botox- och fillerinjektioner samt icke kirurgiska ansiktslyft. Han har bred erfarenhet inom allmäntandvård så som rotbehandlingar, estetisk tandvård, kronor och broar, implantat, proteser samt bettskenor, enklare tandreglering med Inman Aligner.

Karta - Svea Tandklinik, Sveavägen 91, Stockholm

4,9

17:05 - 12 maj, 2018 skrev:

Philip måste vara en av Sveriges bästa elit, då han har hjälpt mig från 80-talets tandläkarpsykos med mina problem och jag var vettskrämd inför 1:a besöket.
En helt fantastisk personlighet som är totalt inriktad inom sitt yrkesområden, samt utövar detta på ett helt suveränt sätt med respekt för sin patient och med sina lugna metoder.

16:12 - 24 jul, 2017 skrev:

Min första behandling (botox) för arga rynkan och käkmusklen utfördes hos Dr bemerre, han var väldigt pedagogisk, professionell och utgick fr mina önskemål men även gav tips och information kring behandlingarna. Jag rekommenderar honom starkt!!

20:25 - 27 jul, 2016 skrev:

Jag rekommenderar dr. Bemerre jättemycket.
Bra service och proffesionell!
Jag kommer att fortsätta fylla mina läppar hos honom :)

17:24 - 23 maj, 2016 skrev:

jag kände mig mkt trygg med Dr bemerre.
så mjuk och fin på handen och mkt nogrann .
kan på riktigt rekomendera Dr.Bemerre
/ jasmine

12:53 - 22 maj, 2016 skrev:

Fantastiskt duktig på allt han gör. Han är otroligt noggrann, lätt på handen och är väldigt mån om bra slutresultat. Rekommenderar varmt, går inte till någon annan längre!

08:25 - 20 maj, 2016 skrev:

Otroligt bra på det han gör, är verkligen nöjd med min behandling. Han är super trevlig och har ett grymt bemötande för sina patienter.

20:50 - 19 maj, 2016 skrev:

Då jag svettas som fan under armarna och har testat allt förutom botox så rekommenderade Philip mig att göra de. Efter att ja gjort behandlingen så har jag inte svettat någonting under armarna. Äntligen kan jag klä på mig vad jag vill utan att tänka på att få en svett ring under armen.

Mycket proffisigt bemötande och behandling.

Rekommenderar!!!

16:08 - 19 maj, 2016 skrev:

Har aldrig varit så nöjd med mitt resultat, går igenom all information innan behandling börjas. Kan starkt rekommendera 👌🙏🏻

17:06 - 21 apr, 2016 skrev:

Världsklass ! Sansad och lugn under hela behandlingen och ett grymt resultat , kan starkt rekommendera !