Logo Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

Tandläkare Mats Burendahl är certifierad att utföra tre sorters tandreglering:

• Inman aligner
  • Six month smiles
  • Invisalign

Vad innebär tandreglering med Inman aligner?

Inman aligner är en avtagbar apparatur som är avsedd för mindre trångställningar i främre delen av käken. Vi specialtillverkar en tandregeleringsapparat som du har i munnen ca 18 timmar per dygn. Tandreglering med inman aligner är individuellt och hur lång tid du behöver använda den är individuellt, men vanligt är ca sex månader.

Vad innebär reglering med Six month smiles?

Six month smiles är en fastsittande apparatur som är lämplig för lite större felställningar i framtandsregionen. Tandställningen är vit vilket gör att den syns mindre. Behandlingstiden för att uppnå ett fin resultat är mellan 6-9 månader.

Vad är tandreglering med Invisalign?

Invisalign är genomskinliga tandskenor som du bär på tänderna dygnet runt. De är avtagbara så du tar ut dem när du ska äta.

Invisalign är avsedd för mindre felställningar i bettet men klarar också av mer avancerade tandregleringar. Behandlingen kan gå fort vid mindre felställningar och kan vid mer komplicerade fall ta 1-2 år.

Kontakta oss för att boka konsultation!

Informationen uppdaterades 18 december 2017 av Vården.se

fr. 20 000 kr

Hälsingegatan 43, STOCKHOLM - Visa på karta

Om Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

Vasastans Tandläkargrupp är en modern praktik som ligger i Vasastan, Stockholm. Vårt fokus ligger på det senaste inom teknologi, högkvalitativ estetisk tandvård och att ge bästa möjliga patientservice.

Vi kan oftast ta emot nya patienter med kort varsel.

Det mesta inom tandvård

Vårt koncept är att kunna behandla det mesta av ditt tandvårdsbehov inom kliniken. Vi erbjuder allt mellan årliga undersökningar till mer avancerad kosmetisk tandvård.

På vår tandvårdsklinik arbetar tre tandläkare, två tandhygienister, två tandsköterskor och en receptionist.

Om Vasastans Tandläkargrupp

År 1995 startades, det som då kallades för Burendahl & Karlstén teamtandvård, på Hälsingegatan 43 i Stockholm. 2007 lämnade tandläkare Karlstén verksamheten som då bytte namn till Vasastans tandläkargrupp. Idag drivs praktiken av tandläkare Mats Burendahl.

År 2000 blev Mats medlem i den amerikanska akademin för kosmetisk tandvård AACD, 2003 bildades den svenska motsvarigheten SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry. Han var en av grundarna och sitter idag med i styrelsen för SACD.

Här kan du se ett urval av behandlingar Mats har utfört inom kosmetisk tandvård.

Vi är kvalitetssäkrade enligt Praktikertjänst kvalitetsprogram.

Välkomna att slå er ner i vårt trevliga väntrum så skall vår personal ta hand om er på allra bästa sätt!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

* Inkl. Högkostnadsskydd

Karta - Hälsingegatan 43, STOCKHOLM

• 10:13 - 25 sep, 2018 skrev:

Jag har varit till Mats (tandläkare) och Peter (tandhygienist) i nästan 20 nu. Väldigt kunniga, vänliga, professionella.

• 10:24 - 17 jul, 2017

• 10:26 - 18 okt, 2016 skrev:

Har träffat Tandläkare, tanhygienist och tandsköterska. Har fått fint bemötande under hela besöket, rekomenderas varmt!

• 19:45 - 06 jul, 2016 skrev:

Kan varm rekommendera! Proffsiga, kunniga alltid trevligt att besöka er

• 11:20 - 22 jun, 2016 skrev:

Jag är mycket nöjd efter 32 år med samma tandläkargrupp. Mycket bra och professionellt utförd tandvård.