Logo Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl - Vasastan, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 18 december 2017 av Vården.se

*6 307 kr

Krona med metall och porslin: Helkeramisk krona: Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Hälsingegatan 43, STOCKHOLM - Visa på karta

Om Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

Vasastans Tandläkargrupp är en modern praktik som ligger i Vasastan, Stockholm. Vårt fokus ligger på det senaste inom teknologi, högkvalitativ estetisk tandvård och att ge bästa möjliga patientservice.

Vi kan oftast ta emot nya patienter med kort varsel.

Det mesta inom tandvård

Vårt koncept är att kunna behandla det mesta av ditt tandvårdsbehov inom kliniken. Vi erbjuder allt mellan årliga undersökningar till mer avancerad kosmetisk tandvård.

På vår tandvårdsklinik arbetar tre tandläkare, två tandhygienister, två tandsköterskor och en receptionist.

Om Vasastans Tandläkargrupp

År 1995 startades, det som då kallades för Burendahl & Karlstén teamtandvård, på Hälsingegatan 43 i Stockholm. 2007 lämnade tandläkare Karlstén verksamheten som då bytte namn till Vasastans tandläkargrupp. Idag drivs praktiken av tandläkare Mats Burendahl.

År 2000 blev Mats medlem i den amerikanska akademin för kosmetisk tandvård AACD, 2003 bildades den svenska motsvarigheten SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry. Han var en av grundarna och sitter idag med i styrelsen för SACD.

Här kan du se ett urval av behandlingar Mats har utfört inom kosmetisk tandvård.

Vi är kvalitetssäkrade enligt Praktikertjänst kvalitetsprogram.

Välkomna att slå er ner i vårt trevliga väntrum så skall vår personal ta hand om er på allra bästa sätt!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Vasastans Tandläkargrupp - Tandläkare Mats Burendahl

* Inkl. Högkostnadsskydd

Karta - Hälsingegatan 43, STOCKHOLM

• 10:13 - 25 sep, 2018 skrev:

Jag har varit till Mats (tandläkare) och Peter (tandhygienist) i nästan 20 nu. Väldigt kunniga, vänliga, professionella.

• 10:24 - 17 jul, 2017

• 10:26 - 18 okt, 2016 skrev:

Har träffat Tandläkare, tanhygienist och tandsköterska. Har fått fint bemötande under hela besöket, rekomenderas varmt!

• 19:45 - 06 jul, 2016 skrev:

Kan varm rekommendera! Proffsiga, kunniga alltid trevligt att besöka er

• 11:20 - 22 jun, 2016 skrev:

Jag är mycket nöjd efter 32 år med samma tandläkargrupp. Mycket bra och professionellt utförd tandvård.