Estetisk tandvård

Logo Symbioskliniken

Symbioskliniken - Vasastan, Stockholm

Estetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas estetiska utseende. Skillnaden mellan estetisk och traditionell tandvård, är att den traditionella vården i första hand är inriktad på medicinska behov.

Tandblekning, skalfasader och tandreglering är tre saker som bland annat innefattar estetisk tandvård.

Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård, exempelvis:

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårigheter att tugga

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 21 februari 2018 av Vården.se

Luntmakargatan 93, Stockholm - Visa på karta

Om Symbioskliniken

Hos Symbioskliniken erbjuder vi dig kvalitetstandvård på högsta nivå med modern och miljövänlig utrustning. Vi är måna om att du som patient känner dig delaktig i den miljö som vi välkomnar dig till. Genom tydliga mål för din munhälsa skapar vi gemensamma förutsättningar för god tandvård.

På kliniken har vi tillgång till ett nätverk av specialister och tandhygienist för att kunna erbjuda våra patienter alla typer av behandlingar. Hos oss kan du också hitta ett flertal tandvårdsprodukter och eltandborstar till konkurrenskraftiga priser.

Symbiosklinikens vision

"Vi vill hjälpa våra kunder att behålla egna tänder hela livet, genom att välja långsiktigt hållbara lösningar i en trygg och omhändertagande miljö."

Förebyggande vård

I vår förebyggande tandvård har vi ett utvecklat profylaxprogram med möjlighet att ta salivprov för att få en helhetsbild av din munhälsa. Som ett komplement till vår förebyggande vård erbjuder vi dig även estetisk tandvård, så att du kan få tänder som matchar ditt liv och det utseende som du vill bli förknippad med.

Tandvård med hjälp av laser

På Symbioskliniken arbetar vi med laserunderstödd tandvård. Det innebär att vi arbetar traditionellt men använder laser som ett komplement. Istället för att borra i tanden kan tandläkaren skonsamt och utan vibrationer, ta bort det oönskade i tanden.

Modern röntgenteknik

Hos oss finns en panoramaröntgen, OPG, som är en modern röntgenteknik där alla tänder kan fotograferas på en enda bild. Apparaten är ett bra verktyg vid implantatbehandlingar och större rekonstruktioner.

Kvalitetssäkring

Symbioskliniken är Qulan-certifierade
Vi är certifierade enligt Qulan - ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Boka en tid hos Symbioskliniken genom att ringa oss på telefonnummer 08-640 65 70 eller mejla info@symbioskliniken.se!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Symbioskliniken

• Implantat

Tandimplantat används för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet. På titanskr... Läs mer

• Allmän undersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som genomgås regelbundet. Hur ofta du bör gå på allmän undersökning vid vuxen ålder beror ... Läs mer

• Tandblekning

Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkare. Metoden går ut på att använda en blekande gel, ib... Läs mer

• Fasader

Hos Symbioskliniken kan vi hjälpa dig som önskar få fasader. Fasader är en estetisk behandling och används för att ändra formen på dina tänd... Läs mer

• Tandhygienist

Hos oss på Symbioskliniken kan du få behandling hos en tandhygienist. Tandhygienisten jobbar framför allt med förebyggande munhälsa. Inna... Läs mer

Karta - Luntmakargatan 93, Stockholm

• 06:46 - 27 mar, 2018 skrev:

Den bästa,mest professionella, kunniga tandläkare jag haft. Hans är lugn och trygg, Pincha helt fantastisk och de tar hand om mig , som haft tandläkarskräck hela mitt liv, på ett underbart sätt. Nu gillar jag att gå till tandläkaren!

• 08:34 - 13 jun, 2017

• 22:41 - 19 dec, 2015 skrev:

Symbioskliniken är den bästa tandvårdskliniken jag upplevt under mitt långa liv. (Jag är nästan 70) Mycket professionell och pedagogisk.Dessutom upplever jag att de lyssnar och ger tid. Jag känner mig välkomnad och trevligt bemött. För mig är det mycket betydelsefullt.

• 11:16 - 12 sep, 2014 skrev:

Rekommenderar varmt denna klinik! Mycket trevligt bemötande. För dig precis som jag som är lite spänd över att gå till tandläkaren så tar de väl hand om dig!

• 17:22 - 12 jun, 2014 skrev:

Alla som jobbar där är kompetenta och trevliga med oss.
    jag rekommenderar varmt.

• 11:36 - 25 mar, 2014 skrev:

Hans är den absolut bästa tandläkaren jag någonsin varit hos med en riktigt trevlig tandhygienist till sin hjälp. Det varma välkomnandet och hans personlighet gör att man känner sig riktigt trygg! Stort tack för nya framtänder, nu kan man le igen tack vare er!

• 20:25 - 05 feb, 2014 skrev:

Lätt på handen
    Här är en hygienist som är lätt på handen omtänksam och tydlig. Jag fick den tid jag behövde för min behandling och den var noggrann och punktlig! Tack för ditt bemötande.

• 20:15 - 05 feb, 2014 skrev:

Bästa tandläkaren jag har haft Hans örming! Alltid trevlig med glimten i ögat. Rekommenderas

• 09:38 - 23 jan, 2014 skrev:

Allt i beskrivningen stämmer
    Man möts med värme och humor. alla är tydlig, erfaren och arbetar med ett mjukt handlag. Man känner sig trygg.Tandsköterskorna är också toppen. Mottagningen är trevligt inredd och ger en välkomnande atmosfär. Symbioskliniken kan varmt rekomenderas

• 22:47 - 22 jan, 2014 skrev:

Kliniken är lite och känns trygg och lugn, när jag kom dit blev jag väl omhändertagen av först en tandläkare och sedan tandhygienist.
    Även om man har bra munhälsa generellt är tandsten aldrig roligt att ta bort, det gör lätt ont och är smärtsamt. Här gjordes det omsorgsfullt och skonsamt med minimalt obehag.
    Jag fick bra svar på mina frågor och råd om hur jag kunde förbättra min egen tandvård hemma.
    Symbioskliniken kan varmt rekommenderas.

• 22:55 - 21 jan, 2014 skrev:

Jag rekommenderar varmt symbioskliniken .Alla som jobbar där är väldigt duktiga och super trevliga.