Sabbatsbergsvägen 8, Stockholm - Visa på karta

ES Psykoterapi - Vasastan, Stockholm

Jag tar emot er som par när ni fastnat i negativa mönster i ert förhållande eller befinner er i en livskris. Krisen kan betraktas som en gränssituation med inneboende möjligheter till livskraft och förändring.

En god relation bygger på närhet och trygghet, anpassning och ömsesidighet. Den kräver även avstånd och flexibilitet, nyfikenhet och olikhet för att kunna utvecklas.

Hur går parsamtalet till?

I samtalet reflekterar vi tillsammans och ger utrymme för var och ens berättelse. Fokus på frågor rörande värderingar, gränssättning, val och ansvar ger hjälp att komma vidare i förhållandet. Hos mig är ett vanligt upplägg 3-5 samtal, i följd eller utspritt över tid.

Vid behov kan ett strukturerat frågeformulär kring dessa teman erbjudas som hemuppgift mellan terapisamtalen.

Jag samarbetar med Mama Mia Mödravård vad gäller frågor kring familjebildning och graviditet samt har lång erfarenhet av genusfrågor och arbete med par i samkönade relationer.

Informationen uppdaterades 01 december 2014 av Vården.se

Om ES Psykoterapi

Välkommen till min mottagning i Vallentinhuset vid Vasaparken i Stockholm.

Jag erbjuder ett utrymme för reflektion där målet är större kunskap och djupare insikt om dig själv, hur du lever eller vill leva ditt liv. I samtalen arbetar jag utifrån ett existentiellt synsätt vilket är särskilt lämpligt vid livskriser, utbrändhet, sorg, trauman och när livet är svårt eller inte känns meningsfullt.

Tillsammans ser vi över din situation och vad det är du behöver hjälp med. Ibland räcker några få samtal, i andra fall kan en längre kontakt vara mer gynnsam.

Om Elisabeth Serrander

Jag är legitimerad psykoterapeut, auktoriserad existentiell terapeut samt handledare och lärare i psykoterapi. Jag har en psykodynamisk och relationell bakgrund med påbyggnadsutbildningar i existentiell filosofi, psykologi och psykoterapi.

Intresset för de existensfilosofiska tankegångarna har varit en röd tråd och jag har skrivit ett flertal böcker inom detta område. Under hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat i eget företag med fokus på människors hälsa, utveckling och välbefinnande.

De senaste 15 åren som psykoterapeut och dessförinnan som friskvårdskonsult, dansterapeut, yoga- och meditationslärare.

Jag arbetar med samtal för enskilda, grupper och par samt handleder på ungdomsmottagningar, psykolog- och psykoterapeututbildningar, på universitet och högskola samt inom näringslivet.

Förtroendeuppdrag

• SEPT, tidigare ordförande numer hedersmedlem

Medlemskap i

• RPC, Riksföreningen Psykoterapicentrum.
  • EXIS, Existentiella terapeuter i Samverkan
  • SFRP, Svenska föreningen för Relationell Psykoterapi.
Informationen uppdaterades 01 december 2014 av Vården.se

Behandlingar hos ES Psykoterapi

Existentiell psykoterapi hos ES Psykoterapi i Stockholm

Existentiell psykoterapi innebär att vi fokuserar på de grundläggande livsfrågorna, som exempelvis vad det innebär att leva i världen, i tid...

Handledning hos ES Psykoterapi i Stockholm

Stöd i yrkesarbete Jag ger stöd till yrkespersoner som vill utvecklas i sitt arbete och i sitt sätt att möta klienter, samarbetspartners ...

Konsultation och samtal inför IVF/fertilitetsbehandling hos ES Psykoterapi i Stockholm

Jag samarbetar med Mama Mia Mödravårdscentral samt AVA-klinikerna och erbjuder konsultation samt utlåtande inför behandling med hjälp av tre...

Känslofokuserad psykoterapi hos ES Psykoterapi i Stockholm

Känslofokuserad terapi syftar till att öka kontakten med dina egna grundläggande känslor. Har du svårt att uppleva känslor, uttrycka dem...

Parsamtal hos ES Psykoterapi i Stockholm

Karta - Sabbatsbergsvägen 8, Stockholm