Konsultation och samtal inför IVF/fertilitetsbehandling

Logo ES Psykoterapi

ES Psykoterapi - Vasastan, Stockholm

Jag samarbetar med Mama Mia Mödravårdscentral samt AVA-klinikerna och erbjuder konsultation samt utlåtande inför behandling med hjälp av tredje part.

Om man har sökt hjälp för ofrivillig barnlöshet kan detta ofta även innebära psykiska utmaningar, både enskilt men även för paret, något som kan skapa stora slitningar på relationen.

Om man befinner sig i denna situation, kanske står man inför en behandling alternativt så genomgår man den redan, så kan det finnas ett behov av att få prata om ens tankar och känslor. Psykoterapi kan då vara ett bra verktyg.

Kontakt mig så kan vi prata om vad just du skulle må bra av att få hjälp med.

Informationen uppdaterades 01 december 2014 av Vården.se

Visa telefonnummer

Sabbatsbergsvägen 8, Stockholm - Visa på karta

Om ES Psykoterapi

Välkommen till min mottagning i Vallentinhuset vid Vasaparken i Stockholm.

Jag erbjuder ett utrymme för reflektion där målet är större kunskap och djupare insikt om dig själv, hur du lever eller vill leva ditt liv. I samtalen arbetar jag utifrån ett existentiellt synsätt vilket är särskilt lämpligt vid livskriser, utbrändhet, sorg, trauman och när livet är svårt eller inte känns meningsfullt.

Tillsammans ser vi över din situation och vad det är du behöver hjälp med. Ibland räcker några få samtal, i andra fall kan en längre kontakt vara mer gynnsam.

Om Elisabeth Serrander

Jag är legitimerad psykoterapeut, auktoriserad existentiell terapeut samt handledare och lärare i psykoterapi. Jag har en psykodynamisk och relationell bakgrund med påbyggnadsutbildningar i existentiell filosofi, psykologi och psykoterapi.

Intresset för de existensfilosofiska tankegångarna har varit en röd tråd och jag har skrivit ett flertal böcker inom detta område. Under hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat i eget företag med fokus på människors hälsa, utveckling och välbefinnande.

De senaste 15 åren som psykoterapeut och dessförinnan som friskvårdskonsult, dansterapeut, yoga- och meditationslärare.

Jag arbetar med samtal för enskilda, grupper och par samt handleder på ungdomsmottagningar, psykolog- och psykoterapeututbildningar, på universitet och högskola samt inom näringslivet.

Förtroendeuppdrag

• SEPT, tidigare ordförande numer hedersmedlem

Medlemskap i

• RPC, Riksföreningen Psykoterapicentrum.
  • EXIS, Existentiella terapeuter i Samverkan
  • SFRP, Svenska föreningen för Relationell Psykoterapi.

Övriga behandlingar hos ES Psykoterapi

• Existentiell psykoterapi

Existentiell psykoterapi innebär att vi fokuserar på de grundläggande livsfrågorna, som exempelvis vad det innebär att leva i världen, i tid... Läs mer

• Handledning

Stöd i yrkesarbete Jag ger stöd till yrkespersoner som vill utvecklas i sitt arbete och i sitt sätt att möta klienter, samarbetspartners ... Läs mer

• Känslofokuserad psykoterapi

Känslofokuserad terapi syftar till att öka kontakten med dina egna grundläggande känslor. Har du svårt att uppleva känslor, uttrycka dem... Läs mer

• Parsamtal

Jag tar emot er som par när ni fastnat i negativa mönster i ert förhållande eller befinner er i en livskris. Krisen kan betraktas som en grä... Läs mer

Karta - Sabbatsbergsvägen 8, Stockholm