Logo H2O Sjukgymnastik

H2O Sjukgymnastik - Vasastan, Stockholm

Lymfödem är en svullnad som ofta uppkommer i en arm eller ett ben. Denna svullnad med lymfvätska beror oftast på att lymfknutor eller lymfkärl har tagits bort eller skadats i samband med operation eller strålbehandling vid cancer.

Om lymfödemet tilltagit och stannar kvar behandlas detta med så kallad lymfterapi. Den består av flera delar:

• En kompressionsstrumpa provas ut och den svullna kroppsdelen bandageras.
  • Lymfmassage är en lätt massage som ökar kapaciteten i kvarvarande lymfbanor och mjukar upp förhårdnader, samt bidrar till manuellt lymfdränage.
  • Du lär Dig träna upp rörligheten och vad Du själv kan göra för att hålla svullnaden borta.
  • Andningsteknik.
  • Hudvård.
  • Yrsel och balans
Informationen uppdaterades 14 november 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Roslagsgatan 44, Stockholm - Visa på karta

Om H2O Sjukgymnastik

H2O Hälsa Humor Ork är en landstingsansluten mottagning för sjukgymnastik på Roslagsgatan i Vasastan.

Våra sjukgymnaster har olika specialområden, allt för att ge dig som patient en optimal vård/behandling. Här finns bl.a:

• Lymfterapeut
  • Ortopedisk manuell terapi
  • Allmän sjukgymnastik
  • Akupunktur

Med all denna kompetens kan vi hjälpa Dig med ett individuellt anpassat program för att du på bästa möjliga sätt skall minska Dina besvär och att återgå till en så problemfri vardag som möjligt.

Övriga behandlingar hos H2O Sjukgymnastik

• Akupunktur

Akupunktur är ofta en del av en behandlingen hos sjukgymnasten. Akupunktur används för att lindra smärta, samt behandla vissa sjukdomstillst... Läs mer

• Ortopedisk manuell terapi

Vid ortopedisk manuell terapi eller OMT behandlas och förebyggs smärta i rygg, leder, muskler och nerver. Behandlingen kan bestå av smärtlin... Läs mer

• Sjukgymnast

Vid första besöket hos sjukgymnasten får patienten svara på frågor om sina besvär. Detta görs för att sjukgymnasten ska få en så bra bild so... Läs mer

Karta - Roslagsgatan 44, Stockholm

• 14:50 - 03 jan, 2018 skrev:

Bästa sjukgymnasten och lymfterapeuten. Mycket bra omhändertagande, information och miljö.

• 17:17 - 11 okt, 2017

• 12:47 - 08 jul, 2017

• 09:49 - 14 nov, 2016

• 22:02 - 22 okt, 2016

• 09:45 - 19 okt, 2015 skrev:

Fantastiskt ställe med underbar personal, både kunniga och trevliga!

• 14:50 - 07 okt, 2015

• 16:03 - 25 mar, 2015 skrev:

Idag fick jag verkligen känna på vad bra lagarbete är på H2O sjukgymnastik. Två duktiga sjukgymnaster undersökte och behandlade min rygg. Helt fantastiska. TACK

• 11:14 - 20 dec, 2014 skrev:

Tack! för att ni hjälpt mig och många andra under året med att höja hälsonivån och öka orken. Och det har ni gjort med högar av humor och glimten i ögat. Nyårskramar från Lena S.

• 18:41 - 17 aug, 2014 skrev:

Jag blir (faktiskt) glad när kommer för att få behandling. Det är verkligen mycket humor och ork på detta eminenta ställe !

• 09:23 - 15 feb, 2014 skrev:

Jag kan varmt rekommendera H2O Sjukgymnastik! Duktig, kunnig och engagerad personal. Verkligen BRA! Dessutom ett jättefint gym.

• 12:41 - 16 jan, 2013 skrev:

Jag har fått kanonbra hjälp på H2O, både med lymfmassage och med övningar och akupunktur för min smärtande rygg. Jag har stort förtroende för sjukgymnasternas kompetens. Trevligt är det också att gå dit. Självklart, stället står ju för Humor, Hälsa och Ork...

• 21:13 - 25 jun, 2012 skrev:

Jag har varit på H2O ett flertal tillfällen och uppskattar bemötandet och behandlingarna jag har fått. Jag elitidrottar och då är det viktigt att ha kompetenta sjukgymnaster runt sig och det erbjuder verkligen H2O.