Osynlig tandställning - Incognito

Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti - Vasastan, Stockholm

Hos oss på Folktandvården Ortodonti Eastmaninstitutet erbjuder vi tandställningen Incognito, en sorts "osynlig" lingual tandreglering som sitter på insidan av tänderna.

Hur fungerar Incognito?

Incognito är en tandregleringsmetod som innebär att fästena sätts på tandradens insida, till skillnad från den traditionella tandreglering där fästena sätts på utsidan av tänderna. Incognito kan användas för att justera de flesta bettfel och trångställningar.

Välkommen att kontakta Folktandvården Ortodonti Eastmaninstitutet!

Informationen uppdaterades 22 augusti 2017 av Vården.se

08-123 165 10
Visa telefonnummer

Dalagatan 11, Stockholm - visa på karta

Om Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti

Vi på Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti har lång erfarenhet av att hjälpa barn, ungdomar och vuxna med tandreglering

En tandreglering kan vara aktuell för dig som tycker att dina tänder är oregelbundna, sneda, sticker ut eller att du har svårt att bita av eller tugga.

Osynlig tandställning

Vi på Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti behandlar alla typer av bettfel. Exempelvis erbjuder vi den så kallade "osynliga tandställningen" Incognito med fästen på insidan av tänderna.

Tandreglering betald av landstinget

Om barn eller ungdomar är i behov av tandreglering kan de få den betalad av landstinget. Er vanliga tandläkare ser till att barnet vid behov får träffa en tandregleringsspecialist som bedömer om ditt barn bör ha tandreglering. I de fall ett behov fastställs får ni en lista på specialistkliniker inom tandreglering som ni kan välja emellan.

Skulle ditt barn inte få erbjudande om tandreglering på landstingets bekostnad är du självklart välkommen att kontakta oss och få hjälp med tandreglering som du själv bekostar. Samma sak gäller även för dig som är vuxen.

Välkommen att kontakta oss på Eastmaninstitutet så får ni en tid för utredning!

Eastmaninstitutets historia

George Eastman, uppfinnare av rullfilmen och kodakkameran samt grundare av Eastman Kodak Company, visade 1909 sitt intresse för tandvård genom att donera pengar till en tandläkarförening i USA.

1917 öppnades Eastman Dental Center i Eastmans hemstad Rochester, USA. Snart långt där efter öppnas liknande centrum i London, Rom, Bryssel, Paris och i Stockholm 1936, alla med bidrag från George Eastman.

Eastmaninstitutet i Stockholm ligger precis intill Vasaparken. Funkishuset som är ritat av arkitekten Waldemar Johansson började byggas 1932. Byggnaden har nyligen genomgått en varsam renovering är nu som nytt både invändigt och utvändigt.

Varmt välkommen till oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti

• Tandreglering, specialist

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver... Läs mer

Vägbeskrivning

• 10:28 - 20 sep, 2017

• 10:03 - 19 sep, 2017 skrev:

Utmärkt!

• 09:15 - 18 sep, 2017

• Kungsfors Tandläkarmottagning Proffsigt bemötande av hela personalen. Tack - Bertil Karlsson Lindome
    • Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Linden Katrineholm Hej! Var hos er måndagen den 18/9 med min onda fot. Träffade den trevliga och kunniga sjukgymnasten Hanna Karlsson. Hon lyssnade på mitt ... - Marie Malm
    • Gynmottagning Vårby Hej Håller med in andras omdöme. Alltid trevligt bemötande och så hjälpsamma. Det är långt ifrån alla mottagningar som är så hjälpsamma som... - Carina
    • Vårdcentralen Laxen Man får alltid ett professionellt och omtänksamt bemötande. En personal som har empatin kvar. Varje gång hag kontaktat dem har hag fått bra ... - Inger Nilsson
    • Tandläkare Anders Ewert Världens bästa tandläkare, lugn, kompetent, vänlig, och det gör inte ont ens när han drar visdomständer :) - Kate