Synundersökning hos Synsam Vallentuna

fr. 199 kr

Torggatan 16, Centrumpassagen, Vallentuna - Visa på karta

Synundersökning

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam i Vallentuna!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Vallentuna redan idag!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Vallentuna

Välkommen till oss på Synsam Vallentuna!

Vår välsorterade butik ligger på Torggatan 16, Centrumpassagen, och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Vallentuna hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Skaffa nya glasögon hos Synsam Vallentuna

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Vallentuna på Torggatan redan idag!

Informationen uppdaterades 06 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Vallentuna

Synundersökning hos Synsam Vallentuna

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Skaffa glasögon hos Synsam Vallentuna

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Torggatan 16, så hjälper vi dig! Du kan korrigera...

Skaffa linser hos Synsam Vallentuna

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Vi på Synsam Vallentuna kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha g...

Karta - Torggatan 16, Centrumpassagen, Vallentuna