Logo Audika Vadstena

Audika Vadstena - Vadstena

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 200 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos oss på Audika Vadstena. Övriga besök kostar också 200 kr*.

*Servicebesök kostar 100 kr. Frikort/högkostnadsskydd gäller inte vid servicebesök. Du som är 85 år eller äldre betalar även kostnaden för eventuell service, men du betalar ingenting för en hörselundersökning.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

c/o Vårdcentralen, Jungfruvägen 5, Vadstena - Visa på karta

Om Audika Vadstena

Välkommen till Audika i Vadstena!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Hörsam Vadstena ligger i samma lokaler som Vårdcentralen Vadstena på Jungfruvägen 5. För att ta dig kommunalt till oss tar du buss 390 till station Vadstena Vårdcentralen som stannar precis utanför oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Vadstena erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Östergötland med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Östergötland sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Övriga behandlingar hos Audika Vadstena

• Hörapparater

Audika i Vadstena erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel so... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Vadstena kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt... Läs mer

Karta - c/o Vårdcentralen, Jungfruvägen 5, Vadstena